Öppet luftfilter på 205 GTI
Öppet luftfilter på 205 GTI
Är det någon som har några bilder på olika lösningar som folk gjort när de monterat sportluftfilter???
Undrar om man kan göra en tvär böj där luftfiltret sitter orginal och dra det över insprutet i orginal slangen och sätta det snett framför batteriet vid högra lyktan (sett framifrån)???
Tack på förhand
Undrar om man kan göra en tvär böj där luftfiltret sitter orginal och dra det över insprutet i orginal slangen och sätta det snett framför batteriet vid högra lyktan (sett framifrån)???
Tack på förhand
x Peugeot 205 Mi16 -89 --> Ban/Busbil *SÅLD*
x Peugeot 205 -20?? --> Projekt
x Citroen C4 VTR -06 --> "A till B-bil"
x Peugeot Partner -11 --> ArbetsPARTNER
x Peugeot 205 -20?? --> Projekt
x Citroen C4 VTR -06 --> "A till B-bil"
x Peugeot Partner -11 --> ArbetsPARTNER
- En_Svensk_Tiger
tjena har tyvärr inga bilder, men kan förklara lite!
jag tog två 90 graders avloppsböjar som har diametern 70 mm och satt ihop vid lmm:n så att själva inloppet riktas framåt, använde sen en silikonslang som gick från 62mm till 72mm tror jag som jag fäste mellan lmm:en och avloppsrören (för att lyckas med mitt sätt så måste flytta bak batteriet i bagaget) sedan tog jag en svag avloppsböj för att filtret inte ska slå ner i hjulhuset och på denna fäste jag filtret. sedan tog jag och avskärma med papp ,inklätt med silvertejp, runt om!
då man inte avskärmar helt fram så finns det en liten lucka framför hjulhuset där hyfsat med friskluft kommer in!
fattar du inte kan jag försöka rita det i paint eller nåt då min digitalkamera e pajj!
jag tog två 90 graders avloppsböjar som har diametern 70 mm och satt ihop vid lmm:n så att själva inloppet riktas framåt, använde sen en silikonslang som gick från 62mm till 72mm tror jag som jag fäste mellan lmm:en och avloppsrören (för att lyckas med mitt sätt så måste flytta bak batteriet i bagaget) sedan tog jag en svag avloppsböj för att filtret inte ska slå ner i hjulhuset och på denna fäste jag filtret. sedan tog jag och avskärma med papp ,inklätt med silvertejp, runt om!
då man inte avskärmar helt fram så finns det en liten lucka framför hjulhuset där hyfsat med friskluft kommer in!
fattar du inte kan jag försöka rita det i paint eller nåt då min digitalkamera e pajj!
Många har dött av att ge upp färre av att kämpa vidare!!!
205 GTI 1,9 SÅLD......
Numera en 900ng 2.0T med en hel del smaskens
205 XS 80 vilda hästar hahaha bra slit o släp bil
205 GTI 1,9 SÅLD......
- En_Svensk_Tiger
man kan juh göra så som du skrev också men då tar du loss lmm:en och fixar en annan gummikoppling mellan insprut och lmm å låter filtret hamna mellan batteri och framlykta de flesta har gjort så! däremot inte jag då jag vill vara lite speciell 
Många har dött av att ge upp färre av att kämpa vidare!!!
205 GTI 1,9 SÅLD......
205 GTI 1,9 SÅLD......
-
Softishman
En_Svensk_Tiger wrote:tjena har tyvärr inga bilder, men kan förklara lite!
be Jesper Cronelid att rita upp det.. Han e grym på paint..he he
Re: Öppet luftfilter på 205 GTI
Zorken2 wrote:Är det någon som har några bilder på olika lösningar som folk gjort när de monterat sportluftfilter???
Tack på förhand
Jag kan gå ut och ta ett kort i morgon
Med Vänliga Hälsningar
Michael "Flash" Kordon
Founder of Peugeot Sport Club of Sweden since 1996
Jag har ju Morette quadlights på min så därför får jag plats med mitt stora filter.
Med Vänliga Hälsningar
Michael "Flash" Kordon
Founder of Peugeot Sport Club of Sweden since 1996
nu sitter dock bara ett lätt litet 28ah batteri där i, jag pysslar inte med stereo och annat tungt
http://i154.photobucket.com/albums/s246 ... gskill.jpg
Mazda Miata LS -00, ständigt mera godis.
Fd. Dagligbrukare, nu intermittentspammare.
Niklas wrote:mitt batteri sitter i en batteribox bak som jag har bultat genom hjulhuset, utvändigt är batteriboxen förstärkt med tunn plåt.
nu sitter dock bara ett lätt litet 28ah batteri där i, jag pysslar inte med stereo och annat tungt
Räcker 28ah till att dra startmotorn? Du har ingen stereo alls eller? Har du någon ventilation till batteriet? Du får gärna förklara lite hur du kopplat och dragit sladdarna
-
Softishman
- En_Svensk_Tiger
The KG wrote:Krullert wrote:Ja hur har ni som satt batteriet bak gjort med ventilationen?
Biltemas boxar är ventilerade
Måste man göra hål i karossen för att få ut ångorna? Vad är det för artikel nr. på boxen? Hittar den inte på deras sida!
Förresten vad tror ni om dethär luftfiltret? http://www.streetside.se/filter_directair.asp Skulle man kunna ta det med 65 mm anslutning och 150 mm längd? Isf kan man ju ta 2.5" avgasrörsbitar. Går det filtret in mellan batteri och vänster framlyse?
[Övnings]Kör 205 GTI -89!
jag har ingen extra ventilation ut. 28ah har räckt gott hittils, faktiskt inte märkt någon skillnad från gamla ännu, trots mycket nötande på starten med kortkörningar efter.
jag drog på någon karossgucka runt och över borrhål/skruvskallar.
Jag har en grov (biltemas grövsta) kabel framifrån och bak och jordar i karossen.
jag drog på någon karossgucka runt och över borrhål/skruvskallar.
Jag har en grov (biltemas grövsta) kabel framifrån och bak och jordar i karossen.
http://i154.photobucket.com/albums/s246 ... gskill.jpg