kamrems byte 205gti
kamrems byte 205gti
har precis köpt en 205 gti.
nu ska jag byta kamrem på den,var får man tag på en och vad kostar det att få den bytt(ungefär).
nu ska jag byta kamrem på den,var får man tag på en och vad kostar det att få den bytt(ungefär).
- Eric Josefsson
Re: kamrems byte 205gti
darkside wrote:har precis köpt en 205 gti.
nu ska jag byta kamrem på den,var får man tag på en...
Peugeot
Autofrance (hade semesterstängt nu va?)
Mekonomen
Autoexperten
AD-Center
och alla andra biltillbehörsbutiker.. (kanske inte biltema?)
Glöm inte vattenpumpen
Peugeot 406 2,0ST -00 Till vardags, Såld
Peugeot 405 Mi16 -90 Pallbocksräsern, Såld.
BMW 635 CSI -82, pallbocksräsern II
///Mi16
///Mi16
Tror inte att Biltemas kamrem är så uselEric Josefsson wrote:darkside wrote:har precis köpt en 205 gti.
Peugeot
Mekonomen
Autoexperten
AD-Center
Glöm inte vattenpumpen
- Jesper Cronelid
- Klubbmedlem

barkström wrote:Tror inte att Biltemas kamrem är så uselEric Josefsson wrote:darkside wrote:har precis köpt en 205 gti.
Peugeot
Mekonomen
Autoexperten
AD-Center
Glöm inte vattenpumpenHar aldrig hört någon som haft något bekymmer med just deras kamremmar, jag har själv satt i nån sån i nån andrebil som man inte har varit så noga med och inte märkt nått negativt med dom
Det har jag hört...
En som körde i en liten stund med den, och så gick remmen av, och han fick sallad...
Tror inte han fick nån ersättning heller
Last edited by Jesper Cronelid on Thu Jun 30, 2005 21:13, edited 1 time in total.
Ducati Monster -99
Honda CRF250R -09
VW Taro 4x4 -96
Peugeot 404 -61
Peugeot 106 Rallye -97 (Tillfällig banbil)
Peugeot 205 Rallye -91 (Ofärdig banbil)
Honda CRF250R -09
VW Taro 4x4 -96
Peugeot 404 -61
Peugeot 106 Rallye -97 (Tillfällig banbil)
Peugeot 205 Rallye -91 (Ofärdig banbil)
Mycket möjligt, men kan det berott på att han körde i en liten sund?Jesper Cronelid wrote:barkström wrote:Tror inte att Biltemas kamrem är så uselEric Josefsson wrote:darkside wrote:har precis köpt en 205 gti.
Peugeot
Mekonomen
Autoexperten
AD-Center
Glöm inte vattenpumpenHar aldrig hört någon som haft något bekymmer med just deras kamremmar, jag har själv satt i nån sån i nån andrebil som man inte har varit så noga med och inte märkt nått negativt med dom
Det har jag hört...
En som körde i en liten sund med den, och så gick remmen av, och han fick sallad...
Tror inte han fick nån ersättning heller
- Jesper Cronelid
- Klubbmedlem

- Eric Josefsson
Jag skrev mest kanske inte biltema för jag var osäker på om den fanns i deras sortiment.. alla andra butiker kan ju ta hem vid behov.
Peugeot 406 2,0ST -00 Till vardags, Såld
///Mi16
///Mi16
inget fel på biltemas remmar tror jag... vore konstigt om de sålde dåiga remmar med tanke på vad en sån förorsakar när den går sönder.
har ju hänt att vag-mekar gjort fel vid monteringen på vissa a4:or som orsakade att remmen gick av... skall man då köpa hellre mekonomens rem än audis?
jesper: behöver inte betyda att remmen var dålig i det där fallet, kan ha varit felaktigt spänd eller så.
jag bytte på min vinterbil (205 gti) för 2 veckor sen, gick rätt så problemfritt, brist utrymme är största problemet...
hade spännrulle sen innan och kamremmen gick på runt 200kr.
tog nån timme att byta, mest pga att det var första gången jag bytte på en 8v.
har ju hänt att vag-mekar gjort fel vid monteringen på vissa a4:or som orsakade att remmen gick av... skall man då köpa hellre mekonomens rem än audis?
jesper: behöver inte betyda att remmen var dålig i det där fallet, kan ha varit felaktigt spänd eller så.
jag bytte på min vinterbil (205 gti) för 2 veckor sen, gick rätt så problemfritt, brist utrymme är största problemet...
hade spännrulle sen innan och kamremmen gick på runt 200kr.
tog nån timme att byta, mest pga att det var första gången jag bytte på en 8v.
- danielr112
Beror 10 gånger mer på vem det är som monterar remmen än vart man köper den den skulle jag tro. En felaktigt spänd rem kommer att orsaka haveri hur dyr rem du än köper.
Kör förövrigt med en biltema kamrem i båten(volvo b23e). Är körd med dom senaste 2-3 åren helt utan problem. Ser inga fel på den alls vid koll(sprickbildningar mm). Monterade även en biltema rem i tjejens 205gti för ca 1 år sen. Funkar kanon.
Kör förövrigt med en biltema kamrem i båten(volvo b23e). Är körd med dom senaste 2-3 åren helt utan problem. Ser inga fel på den alls vid koll(sprickbildningar mm). Monterade även en biltema rem i tjejens 205gti för ca 1 år sen. Funkar kanon.
* 205 Mi16 -89 ** 206 XT -01 ** Saab 9-3 2.0T -99 ** Hoj: Honda VTR1000f -99*
Båt: Ockelbo t17dl(eaton m90, megasquirt mm) * Cross: Yamaha Yzf 250 -01
Båt: Ockelbo t17dl(eaton m90, megasquirt mm) * Cross: Yamaha Yzf 250 -01