Her er noen bilder:
Toppen (XU9J4 Mi16), åpnet opp forbrenningsrom fra 83-->88mm. Er godt for flow, siden ventilene ikke blir så tildekt av sylindervegger. Her ser vi at man er i gang med å kutte ventilseter, hittil er bare eksos-setet helt til høyre ferdig:
Her ser vi innsugsporten, her har vi sveiset igjen det orginale dyse-uttaket for å få jevnere luftstrøm siden dysene mine blir sittende lenger ut i trakta på throttlebodies'ene. Kanalene er portet og ventilstyringene måtte vi dreie koniske, siden vi bare fikk tak i sylindriske styringer.. Kunne sikkert kjøpt orginale koniske fra Peugeot, men det koster vel sikkert mye
Her har vi blokka, den er borra fra 86mm --> 88mm. Mangler fortsatt å planslipe den så den blir jevn og fin, mangler forøvrig plansliping av toppen enda også. Angrer meg på at jeg ikke sandblåste rusta på blokka før vi borra den opp, for skulle gjerne lakkert den svart..
Her er veivakslingen, den kommer fra en 2.1 Turbodiesel motor. Den er balansert sammen med registerreimshjul, svinghjul og trykkplate til clutchen så vi er sikre på at alt er i balanse:
Svinghjul med påmontert clutch, og veiv:
Her ser vi tydelig på rådetappen at veiva har blitt offset-slipa, vi har økt slaglengden fra 92 --> 94.5mm ved å gå ned fra 50mm diameter på rådetappen, til 47.5mm diameter.
Her er bilde av en av Crower-rådene, BMW M3 spec på råden, men custom lengde og bredde for at det skal passe i Peugeotmotoren
Gleder meg, ikke mange dagene til dette er klart til å begynne å montere nå