Vad tycks?? OBS.. bilen e skitig.. kan ta nya kort om så önskas på en ren kofångare...
Ett 4 tums utblås på varje sida på en 406 NYA BILDER!!!!!!!!
Ett 4 tums utblås på varje sida på en 406 NYA BILDER!!!!!!!!
lite bilder på mitt nya hemmabygge.... sågade ur kofångaren på andra sidan likadant som orginalhålet .. spacklade grundade och sprutlackade kofångaren hemma i garaget...
Vad tycks?? OBS.. bilen e skitig.. kan ta nya kort om så önskas på en ren kofångare...

Last edited by Team PK on Wed Sep 14, 2005 21:12, edited 1 time in total.
- BANZAI3030
Snyggt..men den legendariska dragkroken förstör ju utseendet på vilken bil som helst
Men jävligt välgjort och snyggt med utblåsen iaf!
Men jävligt välgjort och snyggt med utblåsen iaf!
107 H.U.S.T.L.E.R
myspace.com/billcollectr
Snyggt! Men nya ändrör hade inte varit fel. 
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
Daniel S wrote:Ser snyggt ut!
Har du någon möjlighet att ta ett kort under bilen på hur du dragit rören. Har funderingar på att bygga utblås på högersidan på min bil med.
jorå.. här kommer dom..
det är LITE provisoriskt än så länge.. inte helt färdigt... bara så att du vet
Matrealkostnad i rör.... ca 400 kr
Team PK wrote:Daniel S wrote:Tackar för bilder!
Om jag ser rätt på bilderna så har du ingen "bakre" ljuddämpare alls??
Låter inte det lite väl mycket i så fall??
/Daniel
nää.. lite dovare ljud och turbon hörs lite mer ... men inte alls mycke mer ljud....
Ok.
Turbon "dämpar" ju endel i sig själv, och för övrigt är det ju alltid trevligt med lite mer turbo ljud.
Är det en diesel eller bensin du har?
Har en V6 i min bil låter på tok förmycket om jag inte har någon ljuddämpare på slutet. Lite större cylindervolym och fler cylindrar i och för sig.
Daniel S wrote:Team PK wrote:Daniel S wrote:Tackar för bilder!
Om jag ser rätt på bilderna så har du ingen "bakre" ljuddämpare alls??
Låter inte det lite väl mycket i så fall??
/Daniel
nää.. lite dovare ljud och turbon hörs lite mer ... men inte alls mycke mer ljud....
Ok.
Turbon "dämpar" ju endel i sig själv, och för övrigt är det ju alltid trevligt med lite mer turbo ljud.
Är det en diesel eller bensin du har?
Har en V6 i min bil låter på tok förmycket om jag inte har någon ljuddämpare på slutet. Lite större cylindervolym och fler cylindrar i och för sig.
tja.. va jag menade var att det blir ett liksom lite mer blåsande ljud.. dovt blåsande ljud i slutrören... ganska coolt säger dom som hört det... och ja.. jag har en diesel.. en hdi
här e lite nya bilder på de lilla bygget färdigt.. här är även baklucka och vinge lackad pga ditsättningen av vinge samt mindre parkeringsskada på bakluckan... observera att jag lackar mina saker själv med riktig spruta o kompressor!!
Utblåsen är 4 tum stora och polerade av mej samt givetvis rostfria rör (ASDYRA!!). 1 m kostade 595 kr!!!
Nå... va tycker ni om detta då... vart de bättre än bilderna ovanför??

Utblåsen är 4 tum stora och polerade av mej samt givetvis rostfria rör (ASDYRA!!). 1 m kostade 595 kr!!!
Nå... va tycker ni om detta då... vart de bättre än bilderna ovanför??
Last edited by Team PK on Wed Sep 14, 2005 21:28, edited 2 times in total.
- En_Svensk_Tiger