Eftersnack och bilder: Francophilia 2005

Här diskuterar vi såväl våra egna officiella träffar som mindre sammankomster och andra evenemang
leksak

Post by leksak »

Jahaja, va iväg o kika lite dårå...lite behagligare ljudnivå än dan innan när honda körde om man säger så.. :D..
Mjeee..
Stefan Eriksson

Post by Stefan Eriksson »

Ska tanka film ikväll när jag sitter vid en dator med vettig uppkoppling, hoppas jag syntes nånstans också
Peugeot Sport Club
Medlem # 634
Audi S4 4,2 Avant-04
Tidigare bilar
406 ST 3,0 Sport-01
205S16
Pär H
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Pär H »

Kul med lite annorlunda vinklar! Väntar spänt på några editerade versioner. :thumbup:
EN 14497
Fredrik Sjöberg

Post by Fredrik Sjöberg »

Fiiire! :lol: Var ju inte lite eld jag sprutade heller! :twisted:
PelleW
Senior

Post by PelleW »

Fredrik Sjöberg wrote:Fiiire! :lol: Var ju inte lite eld jag sprutade heller! :twisted:

Coolt!
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
Fnatte
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Fnatte »

Tuffa bilar sprutar eld. 8)
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l

FR Autosport Sweden FTW
Andreas Bystedt

Post by Andreas Bystedt »

Fredrik Sjöberg wrote:Fiiire! :lol: Var ju inte lite eld jag sprutade heller! :twisted:

Värsta kvasten ju!!

ja din bil gick fint genom ejes(?) bakhjulsdrift var en stor fördel där. Men FWD så spann det hela tiden.
Fd. Medlem nr 527

Peugeot 307 kombi 1,6 HDI 2006/11
Peugeot 406 Coupé 2002 *SÅLD*
Citroen Zx 1,8 1996 *SÅLD*
*RIP* Citroen ZX
Peugeot 306 Gti -99 *SÅLD*
Peugeot 306 XSI-96 *SÅLD*
Peugeot 405 Mi16 -88 *SÅLD*
Stefan Eriksson

Post by Stefan Eriksson »

bra film, dock så syntes inte ja så mkt, var mest ovana gruppen som filmades :(
Peugeot Sport Club
Medlem # 634
Audi S4 4,2 Avant-04
Tidigare bilar
406 ST 3,0 Sport-01
205S16
Pär H
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Pär H »

Har min första lugna stund sen Francophilia och tänkte passa på och summera lite.....

-Bra träff totalt sett, 42 körande deltagare var rätt bra även om runt 60 kanske är optimalt. Vi testade utställning samtidigt (även testat i Söderhamn 2003) och en original-raritet som R5 Turbo2:an och Ankans stylade 306 delade segern. Ståtliga bucklor var det iaf! :thumbup:

-Vi drabbades av en del strul på morgonen, varför arrangemanget hackade lite för mycket. Trots det fick nog de flesta köra så mycket de tålde....

-Samordning och egen körning gav alltför lite tid åt "träffande" för min del.

-Såg ett tecken på att vår strategi givit utfall på ett av de tänkta sätten. En på forumet helt okänd, men seriöst iordninggjord 205 Mi16 dök upp. En prydlig bil som kördes för att den är kul att köra och utveckla. Det är en del av tanken bakom den profil som lagts på klubben. Peugeot har en del riktigt dugliga sportbilar i sin modellflora, bara det att de inte ses som sportbilar ännu. Nu finns det fler exempel än så, men jag skulle tycka det var kul om fler skaffade sig en sportbil som 205/309/306/106 bara för att de är så skoj! Samtidigt som de är lite mer användbara än kanske en Miata eller Barchetta är. Detta är en del av tanken. Detta är alla nuvarande Peugeot-ägare till gagn eftersom bilarnas status höjs och era bilar ökar i värde.

-Instruktörerna var, vad jag såg, flitigt anlitade trots att jag inte hann få fram informationen riktigt vid förarmötet. Efteråt kom jag på att Reine E:s budskap kanske tolkades såsom att bara de som tyckte sig höra till nybörjarskaran hade rätt att utnyttja instruktörerna. Så var inte fallet.

-Att vi hade en bantaxi i form av Stoffe Olsson i sin 205 annonserades på hemsidan, men den infon försvann nog också i röran på morgonen.

-Info om line-up bommades.

-Racingprofilen Jocke Mangs körde slut på all medhavd soppa parallellt med instruktörsuppgiften under testande av inställningarna av de nya Öhlinarna. Kanske Peugeot SC bidragit litegrann till en serieseger i JTCC för Peugeot?

-Det beställda vädret levererades.

8)

Tack än en gång till alla som deltog och till alla som drog runt arrangemanget! :thumbup:
EN 14497
Niklas

Post by Niklas »

Och tack till dig Pär! det absolut tyngsta lasset har varit ditt, och det blev kanon!
http://i154.photobucket.com/albums/s246 ... gskill.jpg
Mazda Miata LS -00, ständigt mera godis.
Fd. Dagligbrukare, nu intermittentspammare.
Post Reply