Peugeot 406, startar ej. *FIXAT*

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
gue406

Peugeot 406, startar ej. *FIXAT*

Post by gue406 »

Bilmodell:
Peugeot 406 -98 2.0t Break

Skrev ett tidigare inlägg där jag bad om brådskande hjälp för att bilen ej starta. Har nu kollat lite närmare på bilen och kommit fram till följande.

På plats nummer " 2 " i säkringsdosan sitter det en 10 amp säkring som går sönder varje gång jag slår på tändningen. Hinner se att K-Lampan börjar lysa och mätarna börjare röra på sig, men efter cirka 2 - 3 sek går säkringen sönder. Säkringen styr b la Vatten i bränslefilter.. styrbox... osv (har inte manualen framför mig, styr något mer också).

Någon som har en aning om var felet kan ligga ?

Kan det vara bränslefilteret som måste bytas ? Fast bränslefilteret styr väl inte elektriskt och borde väl inte kunna bränna en säkring ? Möjligtvis att det finns en givare som är kaputt ? :oops:

Mvh David
Last edited by gue406 on Wed Aug 31, 2005 21:25, edited 1 time in total.
Mr Anderson

Post by Mr Anderson »

Prova att koppla ur värme "stosarna" som sitter på vev hus ventilations slangarna
Om det sitter några sånna förståss.
Jag har för mej att dom är kopplade till denna säkring och det brukar bli kortis i dom förr eller senare
/ Pelle
gue406

Post by gue406 »

Oj oj, är rätt dålig då det gäller bilar. Hur ser dom ut ? Ska genast ut och kolla... :?
gue406

Post by gue406 »

Har varit ute och kollar runt i motorummet, vet inte om jag är och pillar på rätt saker. :lol:

Någon som skulle kunna förklara lite mer i detalj vart dessa värme "stossarna" sitter och hur dom ser ut ?.

Gärna bilder om det nu är möjligt... :oops:
gue406

Post by gue406 »

Har nu hittat lösningen, lämnade in bilen på en liten firma. Tydligen var det en givare som satt under bilen (vid växellådan) som var trasig. Då dom bytte ut den fungerade allt igen.

Tänkte att det kanske fanns någon förlorad själ där ute som hade samma fel... detta kanske är räddningen ? :)
Radeon

Post by Radeon »

alltså jag hade sådär på mina dimljus. det va jord fel!
Körde förut 306 RC Edition.
Post Reply