Motorfäste mi16?
Motorfäste mi16?
Jaha, övre motorfästet på passagerarsidan på den nye mi16 var helt av, och vad jag kunde se så lär väl motorn ur för att komma åt å byta?
Alltså "gummistruten"
Någon som vet var man kan köpa nytt? mekonomen hade inte enligt listan iaf, är de peugeot som gäller?
Är detta något vanligt fel på dom? Min rödas var oxå av..
MVH Erik
Alltså "gummistruten"
Någon som vet var man kan köpa nytt? mekonomen hade inte enligt listan iaf, är de peugeot som gäller?
Är detta något vanligt fel på dom? Min rödas var oxå av..
MVH Erik
Erik Lundberg
Falun
T16-94
Mi16-92
Nej, låt tjejen styra dig. Och bli inte för upprörd över att du inte hittar hålet!! Vi är bra på annat, fickparkering t.ex.
Falun
T16-94
Mi16-92
Nej, låt tjejen styra dig. Och bli inte för upprörd över att du inte hittar hålet!! Vi är bra på annat, fickparkering t.ex.
å hur får man loss det då? sitter ju gängat nere i plåten, man har ju inget att få fäste och vrida i..
eller går de med stor polygrip?
gör antagligen en egen version om jag får loss de gamla.
Erik Lundberg
Falun
T16-94
Mi16-92
Falun
T16-94
Mi16-92
lumpan wrote:å hur får man loss det då? sitter ju gängat nere i plåten, man har ju inget att få fäste och vrida i..
insexnyckel uppepå gängstaven. Vet inte om det är en bricka på undersidan man ska hålla emot också.
Gängstaven är borta, gummit är helt av..
Har pratat med min mek nu och tydligen är de ett specialverktyg man ska ha.. nå hydro-lastic hette de tydligen-
Har pratat med min mek nu och tydligen är de ett specialverktyg man ska ha.. nå hydro-lastic hette de tydligen-
Erik Lundberg
Falun
T16-94
Mi16-92
Falun
T16-94
Mi16-92
lumpan wrote:Gängstaven är borta, gummit är helt av..
jag slipade till en gammal sketen biltema-polygrip å slog ner i gummit sen var det bara att vrida om.
Sen satt det ju inte speciellt hårt hade kunnat ta det utan att vässa polygripen.
- Mitsubishi Lancer Evolution IV RS -97
- Skoda felicia kombi -96
- Vw Passat -91
- Volvo 745 -91
http://www.garaget.org/DennisS
- Skoda felicia kombi -96
- Vw Passat -91
- Volvo 745 -91
http://www.garaget.org/DennisS
Det funkar med volvo motorfäste med fast då måste du ha en distans så motorn kommer på samma höjd som om det hade varit ett orginalfäste
motorfäste finns på biltema kostar 39 eller nått
//Anders
motorfäste finns på biltema kostar 39 eller nått
//Anders
205 gti skrot..
405 mi16 till salu.....
BMW 325
--------------------------------------
Anders från Karlstad
405 mi16 till salu.....
BMW 325
--------------------------------------
Anders från Karlstad
GTI wrote:sitter ju en plåtkant längst ner, ta en skruvmejsel och slå ett jack i den sen är det bara att slå loss skiten...om det ändå är kasst dvs
vilket gör att motorn lär ur om man ska komma åt, tror jag iaf.. får kika nån dag.
Erik Lundberg
Falun
T16-94
Mi16-92
Falun
T16-94
Mi16-92
lumpan wrote:GTI wrote:sitter ju en plåtkant längst ner, ta en skruvmejsel och slå ett jack i den sen är det bara att slå loss skiten...om det ändå är kasst dvs
vilket gör att motorn lär ur om man ska komma åt, tror jag iaf.. får kika nån dag.
ähhh vafan, du kan ju ta bort övre delen av fästet("alu armen") så kommer du åt, domkraft under motorn så den inte trillar ner o bryten sönder nå roligt
- Johan Jatko
Jag har bytt alla motorfästen för nån vecka sen, den vid kamremmen var ju enkel att byta! Du hissar upp motorn med hjälp av domkraft, sen så lossar du själva armen från motorn.
Efter det så lossar du bulten som håller fast fästen från ovansidan, och sen så slår du på den nedre plåtbiten som sitter fast mot chassiet med en skruvmejsel. Och för den delen så kostar inte det fästet 1200:-, snarare runt 300:- skulle jag väl tro... Det är den ovanför växellådan som är dyrast...
Efter det så lossar du bulten som håller fast fästen från ovansidan, och sen så slår du på den nedre plåtbiten som sitter fast mot chassiet med en skruvmejsel. Och för den delen så kostar inte det fästet 1200:-, snarare runt 300:- skulle jag väl tro... Det är den ovanför växellådan som är dyrast...
-94 405 Mi16, såld & krockad!
-05 Citroen C5 2,0 HDi, glidarbilen
-84 Volkswagen Golf CL, jobbarbil
-05 Citroen C5 2,0 HDi, glidarbilen
-84 Volkswagen Golf CL, jobbarbil
- Johan Jatko