bakvagn 205 gti 86:a?

Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
Post Reply
Dennis.S

bakvagn 205 gti 86:a?

Post by Dennis.S »

Har sökt i över en timme nu men hittar inte den tråden jag läste i sist.

håller på å ska bygga en laglig 205 mi16 är det tänkt men 86:orna har ju trumbromsar original. vilka bakaxlar passar på egentligen?

Är det någon skillnad på 309 gti och 309 gti16:s bromssystem? Vilka Framvagnar passar på 86:orna?

Hade varit enklast å ta framvagn och bakaxel från en 405 mi16 men tvivlar starkt på att de passar.

är det samma bromssytem på 309 gti som gti16 så vore det ju sktibra om framvagn och bakaxel passar.

Någon som vet vad det kostar att regga som ombyggt fordon?

Kom gärna med möjliga kombinationer på bakaxel,frmavagns och bromskombinationer.

Tack på förhand / Dennis
- Mitsubishi Lancer Evolution IV RS -97
- Skoda felicia kombi -96
- Vw Passat -91
- Volvo 745 -91

http://www.garaget.org/DennisS
brylcreem

Re: bakvagn 205 gti 86:a?

Post by brylcreem »

hejhej=) varför ska du byta framvagn? det enda du behöver jöra för att få skivbromsar är vell att köpa en axel med skivbromsar=) det är nog det enklaste sen lär du nig ha en reducerings vetil. och jag är itne helt hundra på om du behöver byta huvudbroms cylinder jag ahr för mej att det är olika storlekar på kolv diametern i huvudbroms cylindern beroende på om det är skivor eller trummor. men ja ä inte helt säker... =)
weber 45 or.mm myser;)
Post Reply