Min chef på jobbet har en 206:a med ett problem med stolen.. jag har fattat det som det har hänt förut för nån.. han kan fälla stolen fast inte fälla tillbakan den.. låter det bekant.. det borde va nått i stolen som hoppat ur läge lr va tror ni ?
tacksam för alla svar alltså
jag hoppar på kryckor så jag kan tyvärr inte kolla på det själv
det enda liknande jag kommer ihåg från min 206:a var att om man drog den spaken (som man använder för att fällla sätet) åt fel håll, så kunde det vara ett H-vete å få tillbaka sätet i normalt läge igen...
kanske inte är det problemet han har, men är det det så äre ju lätt åtgärdat - bara börja dra spaken åt rätt håll.... dvs den skall framåt, inte bakåt.
.:: 406 2,2 Sport ::. Peugeot Sport Club | medlem #549
Vad jag vet så är det ett någorlunda vanligt fel?
Har också problem med passagerarsätet från och till när man viker ner och knuffar fram det, och sen är det helt omöjligt att få tillbaka den i ett bekvämt läge.
Har dock ingen lösning till det men det har alltid gått med lite ryckande hit o dit i diverse handtag och ryggstöd, vålda inte för mycket bara
BayLaurel wrote:OT kanske: Varenda(!) gång man skjutsar nån i baksätet drar de spaken åt fel håll när de ska ut.... irriterande!! (PLING: Dagens i-landsproblem... )
Jag håller med du! Så fort ngn ska hoppa ut ur baksätet (inte ofta men men) måste jag skrika att spaken ska föras FRAMÅT!
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. |Jag såg den live!
haha känner igen det där jävla skiten med folk som drar åt fel håll.. skiter i det när det är på passagerarsidan men när dom ställer om min stol är det jobbiiiigt. Klantig konstruktion det där. Annars har jag inga problem med mina stolar.
Låter som det skulle kunna vara samma problem som jag hade i min gamla 206a...
Går stolen att "sitta" i? alltså får han stöd i ryggen? eller måste han så att säga...ligga ner?
Så att det bara finns 2 lägen menar jag, antingen helt uppfällt, eller helt nere.