Fråga om 206

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Sandgren

Fråga om 206

Post by Sandgren »

Tjenare.

Den nya bilen går som en pärla, men ett litet störselmoment är där..
När man backar och svänger så händer det att det smäller till lite dovt när ratten når ett vist läge.. Händer både vid högerback o vänsterback..
Blir lite orolig, för jag känner ju igen ljudet från bilen som jag aldrig orkade byta damasker på förrän det va för sent..
Kan det vara problemet? Alltså kassa drivknutar (heter det väl?) Tycker att det känns väldigt löjligt att en bil skulle komma med ett sånt fel från fabriken direkt..
Eller handlar det om att delarna ska "slitas till" bara?

Glad för svar!

Ha det nice!
mackan9-5

Post by mackan9-5 »

vet ej vad det är men min gör samma grej :?:
SAAB 9-5 2,3T- ny !
andrabil saab99GL - 77
307 XT- SÅLD
206- SÅLD
Saab 900 T16- SÅLD
Fotograf
matte1082

Re: Fråga om 206

Post by matte1082 »

Sandgren wrote:Tjenare.

Den nya bilen går som en pärla, men ett litet störselmoment är där..
När man backar och svänger så händer det att det smäller till lite dovt när ratten når ett vist läge.. Händer både vid högerback o vänsterback..
Blir lite orolig, för jag känner ju igen ljudet från bilen som jag aldrig orkade byta damasker på förrän det va för sent..
Kan det vara problemet? Alltså kassa drivknutar (heter det väl?) Tycker att det känns väldigt löjligt att en bil skulle komma med ett sånt fel från fabriken direkt..
Eller handlar det om att delarna ska "slitas till" bara?

Glad för svar!

Ha det nice!

Samma för mig oxå. Hár en RC-05, ingen aning va det är... :roll:
Alex
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Alex »

Har en 206SW Gti -05 och har inte detta problem. Det låter som ngt ni borde ringa verkstan om. Jag hade fel på min drivaxel när jag fick min bil, det hade det bara "råkat" missa. Så fort man belastade motorn hörde man ett kraftigt bbbbrrrrrrrrrr från höger sida av motorrummet. När jag anmälde felet efter att haft bilen en dag, fick jag ställa den och vänta en vecka på en ny drivaxel. Under tiden fick jag låna bil gratis ink bensin (efter lite tjat). Så kolla upp det, garantin ska man utnyttja! Hej hopp! 8)
Sandgren

Post by Sandgren »

Ok ok..

Verkar ju vara ett avnligt fel då. Men men, man får ju göra nått åt det iallafall. Ska se om jag hinner ringa verkstaden där jag köpte den nästa vecka!
Tack för svaren!

Ha det nice!
stirrah
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by stirrah »

har en RC 04 o jag har inte dessa problem :/
Post Reply