Mmm rätt vanlig topic men vet någon nått billigt ställe eller kanske rentav någon i malmö/lund/helsingborgs området som gör detta för en billig peng? Sänkning fram då, finns det sänkning hos realcar? För jag hittar inte. Tänkte beställa ferritan och sänkning samtidigt då.
jag behöver med sänka, men vet inte vart man kan få tag i ettpar billiga fjädrar =( Vet inte vad jag ska satsa på, ska bygga 3 tums i dagarna och jag är rätt att det kommer släpa i backen om jag sänker mer än 50mm!
Du måste nog sänka bak, annars ser det cp ut =) jag personligen tycker att 40+ mm går bra på Pugg 206, det ser ut som suv:ar! Men Gti är väll lite lägre från fabrik?
Colut wrote:Har själv pug orginal 35mm sänkning fram från peugeot sport. Kostade 2000:- hos min närmsta P. Handlare (monterat & klart!). Rekomenderas!
Peugeot i Gävle (Thunbergs) vägrade sänka min 206a. Påstod att det inte gick, inte var bra, kostade för mycket, rekommenderades ej och bla bla bla bla bla... *suck*
Konstigt hur olika det kan vara hos olika Peugeothandlare i landet.
206 Griffe, Grå SÅLD! 855R
---------------------------
Now that you mention it, yes, it does look lean and hungry...
köpte APEX -35mm fjädrar till min 206:a när jag hade den, från KH Motorsport. Lågt pris till att börja med, samt 20% rabatt om man är medlem i klubben.. (bara på köpet av fjädrar så blev det lönsamt att vara medlem...)
.:: 406 2,2 Sport ::. Peugeot Sport Club | medlem #549
köpte APEX -35mm fjädrar till min 206:a när jag hade den, från KH Motorsport. Lågt pris till att börja med, samt 20% rabatt om man är medlem i klubben.. (bara på köpet av fjädrar så blev det lönsamt att vara medlem...)
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. |Jag såg den live!
Colut wrote:Har själv pug orginal 35mm sänkning fram från peugeot sport. Kostade 2000:- hos min närmsta P. Handlare (monterat & klart!). Rekomenderas!
Peugeot i Gävle (Thunbergs) vägrade sänka min 206a. Påstod att det inte gick, inte var bra, kostade för mycket, rekommenderades ej och bla bla bla bla bla... *suck*
Konstigt hur olika det kan vara hos olika Peugeothandlare i landet.
Det hela beror på om deras meckar kan hantera torsionsstavar.
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l