Hos oss när kunden har tappat bort låshylsan, så antingen borrar vi ett hål, slår i en lagom stor torx och drar med full kraft med mutterknacken, eller så har vi universal hylsor som passar de flesta låshylsor, men dessa funkar inte om bulten är väldigt hårt dragen.....
så din peugeotverkstad borde vara kunniga nog att ta bort dom om du begär det!
Ta bort fälgarna utan låsmutter
SuperUser wrote:Hur stor chans har man att dra upp bultarna med fel nyckel? Någon som har testat?
Betalar isf gärna frakten om du har kvar din låshylsa robert306gti
Är inte sååå sugen på "mera våld" principen men tack ändå
sorry... inte hunnit kolla... inget internet hemma... *lägger in påminnelse i mobilkalendern*
var medlem för längesen.
det var bättre förr.
"Där står Jan Stenbeck med sin nya röda oxpiska..."
det var bättre förr.
Lyckades lösa problemet i helgen
Använde en mejsel, hammare och ett stort tålamod. Satt fast mejseln i ett av hålen och dunkade på med hammaren tills den började lossna. Hade nog en j*** tur att dom inte satt åt allt för hårt.
Tack för alla tips och håll reda på era låsbultar!
Ps. fasen va tråkigt det är med vinterdäck...längtar till våren redan ds.
Använde en mejsel, hammare och ett stort tålamod. Satt fast mejseln i ett av hålen och dunkade på med hammaren tills den började lossna. Hade nog en j*** tur att dom inte satt åt allt för hårt.
SuperUser wrote:Lyckades lösa problemet i helgen![]()
mina låshylsor var som sagt lite skadade... nåt av stiften hade lossat lite... antagligen pga de var fastkörda med mutterkackare(!?)... kan ju säga att jag var rätt nervös när jag o min polare skulle ha av dem... han höll i skaftet till hylsskaftet och jag höll om hylsan i centrum o pressa in allt vad jag kunde... kan icke begripa att man kör fast dem så hårt... dessutom så är det ju alu fälgar... då ska man ju inte dra lika hårt iaf.
skönt det löste sig för dig...
var medlem för längesen.
det var bättre förr.
det var bättre förr.