17cm (6,5") i dörrarna, 205GTi
17cm (6,5") i dörrarna, 205GTi
Är sugen på en ny stereo till nästa löning och med tanke på att jag inte är VD för peugeot blir det endast ett hyfsat system.
Min fråga är dock: Hur klurigt är det att få i 6,5" i dörrarna på 205:an? Någon som försökt?
Min fråga är dock: Hur klurigt är det att få i 6,5" i dörrarna på 205:an? Någon som försökt?
Panzer wrote:Så jäkla dum placering av dem egentligen där.
Det är väl ingenting jämfört med 206:an.
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
Joi wrote:Hur sitter dom i 206 då?
6.5:an spelar rakt in i knät ungefär. Diskanten sitter i A-stolpen.

,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
Joi wrote:Hehe sitter den så illa till att man inte ens ser den ? För det jag f*n inte på bilden
Under handtaget på dörren (svart plastgaller).
Så det går alltså, jag undrar om det är värt det... Känns som att jag hellre behåller dörren intakt med originalgaller och 13cm istället isåfall. Ska mäta lite på fredag. Går det att pula in en 17cm bakom originalgallret kommer jag garanterat att köpa 17cm annars blir det till att lägga om planerna lite.
Här är systemet jag har tänkt mig:
Huvudenhet Kenwood KDC-W7031
Framsystem Pioneer TS-A171C
Hatthylla Pioneer TS-A6921
Till en början tänker jag köra med huvudenhetens inbyggda effekt för att spara lite deg, lär nog poppa på rätt bra iaf. Sedan har jag tänkt att komplettera med lämpliga steg, om jag anser att det behövs. Anledningen till att jag inte pular in en baslåda är att jag helt enkelt anser att 205:an har för litet bagageutrymme. Jag vill kunna använda det till att lasta alltså.
Att jag gillar just det här systemet är för att det verkar kunna prestera bra till rimlig penning. Hade tänkt mig en Pioneer huvudenhet i samma prisklass som Kenwooden, men jag klämde på båda och Kenwooden kändes mycket mer gedigen.
Någon som har något annat förslag på system? Det här kommer kosta drygt fyratusen plus frakt.
Här är systemet jag har tänkt mig:
Huvudenhet Kenwood KDC-W7031
Framsystem Pioneer TS-A171C
Hatthylla Pioneer TS-A6921
Till en början tänker jag köra med huvudenhetens inbyggda effekt för att spara lite deg, lär nog poppa på rätt bra iaf. Sedan har jag tänkt att komplettera med lämpliga steg, om jag anser att det behövs. Anledningen till att jag inte pular in en baslåda är att jag helt enkelt anser att 205:an har för litet bagageutrymme. Jag vill kunna använda det till att lasta alltså.
Att jag gillar just det här systemet är för att det verkar kunna prestera bra till rimlig penning. Hade tänkt mig en Pioneer huvudenhet i samma prisklass som Kenwooden, men jag klämde på båda och Kenwooden kändes mycket mer gedigen.
Någon som har något annat förslag på system? Det här kommer kosta drygt fyratusen plus frakt.
2299 kr för 7021:an.
630 kr för TS-A171C.
894 kr för TS-A6921.
http://www.pixmania.com
Läste lite kundrecensioner om pixmania och de verkade vara helt ok. Som med allt annat.
630 kr för TS-A171C.
894 kr för TS-A6921.
http://www.pixmania.com
Läste lite kundrecensioner om pixmania och de verkade vara helt ok. Som med allt annat.
Zunken, du har inte funderat på att sätta sexniorna i egna sidpaneler vid baksätet? Tror nog du får mycket bättre ljud där samtidigt som att du fortfarande har möjligheten att sätta in en liten baslåda. Då behöver du inte spela sönder sexniorna när de sitter i hyllan.
Robert Johansson
If it's not a rotor, it's not a motor.
PSC-medlem Nr. 1160
Halmstadsträffen 2008!
PSC-medlem Nr. 1160
Halmstadsträffen 2008!
Panzer wrote:Zunken, du har inte funderat på att sätta sexniorna i egna sidpaneler vid baksätet? Tror nog du får mycket bättre ljud där samtidigt som att du fortfarande har möjligheten att sätta in en liten baslåda. Då behöver du inte spela sönder sexniorna när de sitter i hyllan.
Så har jag, funkar skitbra.
Peter J wrote:Panzer wrote:Zunken, du har inte funderat på att sätta sexniorna i egna sidpaneler vid baksätet? Tror nog du får mycket bättre ljud där samtidigt som att du fortfarande har möjligheten att sätta in en liten baslåda. Då behöver du inte spela sönder sexniorna när de sitter i hyllan.
Har du isolerat på insidan mot hjulhuset?
Robert Johansson
PSC-medlem Nr. 1160
Halmstadsträffen 2008!
PSC-medlem Nr. 1160
Halmstadsträffen 2008!
Panzer wrote:Peter J wrote:Panzer wrote:Zunken, du har inte funderat på att sätta sexniorna i egna sidpaneler vid baksätet? Tror nog du får mycket bättre ljud där samtidigt som att du fortfarande har möjligheten att sätta in en liten baslåda. Då behöver du inte spela sönder sexniorna när de sitter i hyllan.
Har du isolerat på insidan mot hjulhuset?
Nu börjar vi snacka riktigt seriöst bygge.
Kenwood KAC-6402
Kommer det att räcka med bilstereon inbyggda effekt för att driva framsystemet om jag sätter steget till sexniorna bak. Blir det för klent ljud fram?
Känner att det här håller på att bli riktigt seriöst. Planering är A och O. Hehe.