205 Roland Garros 90a

Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
KiMZE

Post by KiMZE »

robert306gti wrote:eller så gör man som han polacken som turboade en TU...

Har alltid velat ha en lätt turbo bil, man blir lite sugen.
Får se hur mycket den orkar när jag kör hem den, har 30 mil att köra.
Men annars åker det i en GTI motor :)
Ni verkar ju ha bra koll på det så här finns säkert hjälp om jag stöter på problem. En GTI motor kan man säkert hitta ganska billigt.
R.O.B.

Post by R.O.B. »

turbo=besiktningsproblem... men gör du det så du kan få ur turbon o dyl vid besiktning så... finns folk på forumet som e duktiga... finns en tråd om turbo som supra startat. min GTi ska säljas för en 7000,-... hel bruksbil... det säger väl lite om prisläget på dessa... går att få tag på billiga KOMPLETTA bilar... otroligt mycket bättre då du kan testa motorn innan du börjar hålla på + att du kan flytta ALLT du behöver. men som sagt... kolla så det går att få lagligt... maila till K W Bruun och fråga vad som krävs för att kunna regga bilen med GTi snurra... han brukar svara inom nån dag. går det inte så kan du lika gärna turbokonvertera... mindre chans att åka dit om du bara plocka aggregatet.
var medlem för längesen.
det var bättre förr.
"Där står Jan Stenbeck med sin nya röda oxpiska..."
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

Med tanke på placeringen av aggregatet borde det vara rätt enkelt att plocka väck vid besiktning.

Kollade igenom den där holländska sidan. Han laddade nog på lite övermodigt, rasade ju flera gånger om. Men prestandasiffrorna var inte dåliga heller.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
KiMZE

Post by KiMZE »

robert306gti wrote:turbo=besiktningsproblem... men gör du det så du kan få ur turbon o dyl vid besiktning så... finns folk på forumet som e duktiga... finns en tråd om turbo som supra startat. min GTi ska säljas för en 7000,-... hel bruksbil... det säger väl lite om prisläget på dessa... går att få tag på billiga KOMPLETTA bilar... otroligt mycket bättre då du kan testa motorn innan du börjar hålla på + att du kan flytta ALLT du behöver. men som sagt... kolla så det går att få lagligt... maila till K W Bruun och fråga vad som krävs för att kunna regga bilen med GTi snurra... han brukar svara inom nån dag. går det inte så kan du lika gärna turbokonvertera... mindre chans att åka dit om du bara plocka aggregatet.

Okey det skall jag göra.
Jag tackar för all hjälp :) Verkar vara ett trevligt forum.
Någon koll på styling till den? kollade på realcar.se men jag tyckte
det var ganska dyrt?
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

KiMZE wrote:
robert306gti wrote:turbo=besiktningsproblem... men gör du det så du kan få ur turbon o dyl vid besiktning så... finns folk på forumet som e duktiga... finns en tråd om turbo som supra startat. min GTi ska säljas för en 7000,-... hel bruksbil... det säger väl lite om prisläget på dessa... går att få tag på billiga KOMPLETTA bilar... otroligt mycket bättre då du kan testa motorn innan du börjar hålla på + att du kan flytta ALLT du behöver. men som sagt... kolla så det går att få lagligt... maila till K W Bruun och fråga vad som krävs för att kunna regga bilen med GTi snurra... han brukar svara inom nån dag. går det inte så kan du lika gärna turbokonvertera... mindre chans att åka dit om du bara plocka aggregatet.

Okey det skall jag göra.
Jag tackar för all hjälp :) Verkar vara ett trevligt forum.
Någon koll på styling till den? kollade på realcar.se men jag tyckte
det var ganska dyrt?

Dom har nog normala priser vad jag vet? Det ÄR dyrt med plast. Alternativet är ju begagnat eller bygga själv.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
R.O.B.

Post by R.O.B. »

Dimmakit regerar... men kostar... har du tvådörrars? tråkstyling då är att lacka GTi skärmbreddare i bilens färg och flytta över.
var medlem för längesen.
det var bättre förr.
KiMZE

Post by KiMZE »

robert306gti wrote:Dimmakit regerar... men kostar... har du tvådörrars? tråkstyling då är att lacka GTi skärmbreddare i bilens färg och flytta över.

Ja den är två dörrars.
R.O.B.

Post by R.O.B. »

satsa på motorn först... plast har jag inte mycket för... ska det på plast ska den gå lika fort som det ser ut... hata alla råstylade hyundai coupe med snikmotorer på korfu
var medlem för längesen.
det var bättre förr.
KiMZE

Post by KiMZE »

robert306gti wrote:satsa på motorn först... plast har jag inte mycket för... ska det på plast ska den gå lika fort som det ser ut... hata alla råstylade hyundai coupe med snikmotorer på korfu

haha sant..
Första prioritet är att få den att röra på sig.
Är motorn mycket varv vänlig? Vad ligger stoppet på?
R.O.B.

Post by R.O.B. »

ganska trevlig motor... men jag har för lite att jämföra med... har man kört 306gti så tycker man absolut inte den är varvvillig... vad jag vet så ska den gamla 1.6 vara mer varvvillig... men den finns inte med katt... varvstopp går att chippa bort.... jag lämnar tråden nu för såna so är bättre på sånt... behöver du hjälp med el ska jag göra så gått jag kan. kolla bara förutsättningar turbo vs GTi... en varvvillig turbo vore ju inte fel.
var medlem för längesen.
det var bättre förr.
KiMZE

Post by KiMZE »

robert306gti wrote:ganska trevlig motor... men jag har för lite att jämföra med... har man kört 306gti så tycker man absolut inte den är varvvillig... vad jag vet så ska den gamla 1.6 vara mer varvvillig... men den finns inte med katt... varvstopp går att chippa bort.... jag lämnar tråden nu för såna so är bättre på sånt... behöver du hjälp med el ska jag göra så gått jag kan. kolla bara förutsättningar turbo vs GTi... en varvvillig turbo vore ju inte fel.

Tackar så mycket för allt.
Skall kolla upp turbo vs GTi :)
LillENOK
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by LillENOK »

jag har en pigg 1.6l gti motor stående komplett med v-låda. ge ett bud
Peugeot 406 Coupe 2.2 -03
SMC 500 Wildcat -10
Sliced

Post by Sliced »

Smokey Yunick påstår att han hade en NASCAR-bil med en kompressor gömd inne i sprängkåpan i flera år utan att nån upptäckte den..
Klart att det går att dölja på ett eller annat sätt.
Fast gejen blir kanske mer utmaningen att gör det än en massa prestanda.
R.O.B.

Post by R.O.B. »

LillENOK wrote:jag har en pigg 1.6l gti motor stående komplett med v-låda. ge ett bud

den är inte kattad... ganska jobbig att få igenom besiktning... samma, om inte mer, problem att konvertera än 1,9gti.
var medlem för längesen.
det var bättre förr.
Post Reply