Företag som gjuter plast/glasfiber detaljer?

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Post Reply
webdiddy

Företag som gjuter plast/glasfiber detaljer?

Post by webdiddy »

Alla vet ju att det är svin dyrt med kjolpaket osv, även om man bara vill ha ett par ögonlock får man betala överpriser enligt mitt tycke.

Eftersom jag inte är så händig själv så undrar jag vart man ska höra av sig för att få nån att göra dessa saker åt mig, och då så billigt som möjligt? finns det inte nått slags företag som jobbar med tex glasfiber eller plast produkter som skulle kunna skapa mindre saker som tex splitters och läppar?

Jag frågade tex Street prefomance här i GBG vad det skulle kosta för dem att gjuta en sport grill till min MI16, jag fick som svar att det skulle gå på strax över 10 000kr :shock:
Det är just sånna över priser jag vill komma ifrån.

Jag vet att tex Realcar har hyffsade priser men jag tycker ändå att det är överdrivna.
Ägare av en <b>Peugeot 405 Mi16 - 92</b>
olsén
Crew
Crew

Post by olsén »

snacka med nån båtfirma, de gjuter i fiber hela dagarna och kan nog hjälpa dig...
Äger:
*406 SS -02 "Lady"

I Garaget:
*projekt 2012"Babe"
*Nissan Stagea "Skyline Kombi" RSfour
*dremel multi

Christian Olsén - Peugeot Sport Club | CREW Träffansvarig
Utsedd till klubbens starkaste person!
Psc Medlem #906
Filmstjärnan
Marcus

Post by Marcus »

Tror knappast du kommer att komma undan något billigara än vad grejerna kostar på tex realcar.

Har arbetat en del med glasfiber både till båten och bilen och det är ett grymt tidskrävande arbete. Tar bra många timmar att ta fram en form till tex en sportgrill som sedan efter plastning ska slipas nogrant för att sen grundas.
En firma tar ju minst 500kr timmen så då kan man lätt räkna ut att den där sportgrillen på realcar inte var så farligt dyr längre.
* 205 Mi16 -89 ** 206 XT -01 ** Saab 9-3 2.0T -99 ** Hoj: Honda VTR1000f -99*
Båt: Ockelbo t17dl(eaton m90, megasquirt mm) * Cross: Yamaha Yzf 250 -01
Prylgalen

Re: Företag som gjuter plast/glasfiber detaljer?

Post by Prylgalen »

webdiddy wrote:Alla vet ju att det är svin dyrt med kjolpaket osv, även om man bara vill ha ett par ögonlock får man betala överpriser enligt mitt tycke.

Eftersom jag inte är så händig själv så undrar jag vart man ska höra av sig för att få nån att göra dessa saker åt mig, och då så billigt som möjligt? finns det inte nått slags företag som jobbar med tex glasfiber eller plast produkter som skulle kunna skapa mindre saker som tex splitters och läppar?

Jag frågade tex Street prefomance här i GBG vad det skulle kosta för dem att gjuta en sport grill till min MI16, jag fick som svar att det skulle gå på strax över 10 000kr :shock:
Det är just sånna över priser jag vill komma ifrån.

Jag vet att tex Realcar har hyffsade priser men jag tycker ändå att det är överdrivna.

Importera en polack eller nått så kan han nog göra det för 10 spänn i timmen , annars får du nog inse att om man skall ha något så får man betala för det!
Post Reply