motorfläktskontakten 205Gti

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Tuna

motorfläktskontakten 205Gti

Post by Tuna »

hmm hittar inte vad kontakten till motorfläkten skall sitta? hittar inga lediga kontakter där den kan sitta heller?

Sen någon som har art nr till termostathuset på en xu9jaz motor(122hk)
då min sprack som en mödom

205Gti -91 Montecarlo
Pigutt 205 GTI -91 Monte Carlo
Tuna

Post by Tuna »

hmm har forfarande inte hittat vad denna skall sitta :(
har alltså bytt motor på min GTi och allt fungerar som det skall, dock lite vattenläckage och så men inga större problem (som åtgärdas snart), förutom att jag inte hittar var motorfläkten skall sitta ?
Så för tillfället har jag ingen motorfläkt som kyler min lilla pugg, vågar inte köra till jobbet som den är nu då jag ibland kan sitta i långa köer och utan motofläkt kan det gå illa med den fina toppen. att en enda kontakt kan gömma sig så bra :(
Själva kontakten är en ganska stor grå sockel med 2st skåror i, har tittat i främre säkringsdosan men den passar inte i den enda sockeln som är ledig där. hur skumt som helst att den bara har gömt sig. blir snart galen
R.O.B.

Post by R.O.B. »

tänkte fel
Last edited by R.O.B. on Mon Nov 14, 2005 11:44, edited 1 time in total.
var medlem för längesen.
det var bättre förr.
"Där står Jan Stenbeck med sin nya röda oxpiska..."
Tuna

Post by Tuna »

har tittat i den och satt massa kontakter där och den enda lediga sockeln kvar där är i fel utformning så den inte passar. kontakten från fläkte ser typ ut "_M_" men sockeln har mer runda skarvar och bara en utfasning i sig mot motorkontaktens 2 utfasningar, får slita ut alla igen o kolla om jag satt någon annan fel, men alla ser ut o sitta rätt sist jag tittade då kontakter o socklar ser likadana ut förutom den sista
R.O.B.

Post by R.O.B. »

vänta... tänker fel... ska va en hane nånstans där innanför... samma färg.

edit: på kontakten. kan va lättare att se om du tar ut lampinsatsen möjligtvis. har för mig det är en rätt lång sladd.
var medlem för längesen.
det var bättre förr.
"Där står Jan Stenbeck med sin nya röda oxpiska..."
DC

Post by DC »

Robert har rätt det ska vara en hane bakom lampan jag hittade inte den heller så jag tog lös hela lampan och kikade runt och den hade gömt sej lite där bakom ..
205gti -89
Tuna

Post by Tuna »

har själva sladden med han kontakten, men inte honan :(

Edit:
Nä nu ger jag upp, får lämna in den till peugeot för att dom skall sätta i den, behöver endå lite pul med den hos någon som e duktigare än en hobby mekkande pc tekniker.
tur det e minus grader så man inte är i behov av fläkten
Post Reply