Skaller i dörr

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Post Reply
Sam

Skaller i dörr

Post by Sam »

Jag har problem med "skaller" från vänstra dörrhögtalaren i min 307:a vid bastoner när jag drar på lite. Tror det är något som inte är fastkruvat som det ska för när jag trycker mot högtalargallret upphör det.

Frågan är nu hur jag kommer åt högtalaren/gallret? Måste jag demontera hela dörrsidan och hur gör jag det i så fall eller finns det något knep för att bara ta bort gallret? Och framför allt, är det något jag som total novis ska ge mig på?
Sammy

Post by Sammy »

Du har inte bara srängt högtalaren =) Om dörrsidorna ser ut som 206:an så ska hela dörren väck. Detta gör du lättast genom att skruva loss skruvarna runtom dörrsidorna, plcokar bort skyddet för skrikarna, sitter un skruv där med, tar bort plastdetlarjerna, handtag etc, sen lyfter du dörrsidan i vid fösterdelen först, så den ploppar ut, du fattar sen när du gör det, sen drar du bestämt ut dörrsidan, men var lite försiktg =)
9-3 AERO Maptun Steg 2
Sam

Post by Sam »

Sammy wrote:Du har inte bara srängt högtalaren =)

Det hoppas jag inte... :?

Har bytt ut org. högtalarna mot Infinty, dom ska väl tåla lite? Har ju inte tryckt på särskilt mycket ändå.. bara lite :P
Sammy

Post by Sammy »

Sam wrote:
Sammy wrote:Du har inte bara srängt högtalaren =)

Det hoppas jag inte... :?

Har bytt ut org. högtalarna mot Infinty, dom ska väl tåla lite? Har ju inte tryckt på särskilt mycket ändå.. bara lite :P

Jahaa, men då har du nog bara slarvat lite när du monterat dem =P
9-3 AERO Maptun Steg 2
Sam

Post by Sam »

Sammy wrote:Jahaa, men då har du nog bara slarvat lite när du monterat dem =P

hehe.. monterat??? Trodde du av min beskrvning förstått att jag knappt kan fylla på spolarvätska ;)

Det var BRL som satte dit dom, tror itne jag spräckt ngt. Lyssnar jag på radio med vanlig musik på "ganska" hög nivå (11-13 på orginalstereon) låter det bra. Sätter jag in en skiva med sånt jag brukar lyssna på, dvs jamaica-musik med DJUPA basgångar skallrar det på ganska låga nivåer, dock bara från högra högtalaren.

Kan ju bero på att grejjerna jag köpte var skit också men då borde väl båda högtalarna dista? Trodde Infinity stod för kvalitet så jag hoppas på felmontering. Får ta en sväng förbi BRL ngn dag.
Post Reply