Max monteringsdjup dörrhögtalare (206 CC)
Max monteringsdjup dörrhögtalare (206 CC)
Nån som vet? Originalhögtalarna är ju 50 mm djupa... men hur mycket fetare kan man ha?
- Christofer Soderbaum
- Peter Igelhammar
- Crew

Nej, han e tekniker, praktiskt=omöjligt.de vet hur man däremot kan räkna ut hur man gör för att mäta, o sedan förmodligen den teoretiska möjligheten att högtalaren passar. hehe eller? *vassa armbågar*
Peugeot Sport Club Crew
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga
Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16
Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga
Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16
Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
-
Joakim Enoksson
- Guldmedlem

Om man kapar plasten bakom så kan man nog få in en rätt djup högtalare. Men ett tips är att även kolla diameter vs. djup, dvs vad diametern är på olika djup. På mina Infinity så blev det tyvärr lite för bra. Så jag fick plocka bort lite plast som satt på högtalarna för att dom skulle gå i. En dremmel är ett väldigt värdefullt verktyg!
Mina högtalare var för övrigt Infinity Kappa 65.5cs, troligtvis passar 60.5cs utan problem. Jag trodde ju i min enfald, efter att läst lite på inet, att 65.5 skulle passa som gjutna i moderna bilar med 6.5" hål. Kanske passar dom out-of-the-box i alla andra bilar, men inte i 206an.
Mina högtalare var för övrigt Infinity Kappa 65.5cs, troligtvis passar 60.5cs utan problem. Jag trodde ju i min enfald, efter att läst lite på inet, att 65.5 skulle passa som gjutna i moderna bilar med 6.5" hål. Kanske passar dom out-of-the-box i alla andra bilar, men inte i 206an.
Kille_13_soet wrote:Köp distansringar?
Blir såklart det också, för att dom ska sitta ordentligt, men nu är det djupet jag frågar efter.....
Nik wrote:Mina högtalare var för övrigt Infinity Kappa 65.5cs...
Hrm... dom e 60mm djupa tydligen. Dom jag spanat in (DLS UP6) är 63 mm och har en riktigt liten magnet.... Bild Så det borde väl funka utan att ge sig på plasten... Har även kollat lite på DLS R6A som är lite billigare men är först o främst 73mm djupa och sen har dom jordens maffigaste magneter oxo Bild
Twedmark wrote:Hrm... dom e 60mm djupa tydligen. Dom jag spanat in (DLS UP6) är 63 mm och har en riktigt liten magnet.... Bild Så det borde väl funka utan att ge sig på plasten... Har även kollat lite på DLS R6A som är lite billigare men är först o främst 73mm djupa och sen har dom jordens maffigaste magneter oxo Bild
Utan att lova nånting så tror jag att UP6'orna passar utan större problem. Du kommer med all sannolikhet att få skära/såga bort botten på plastkorgen i dörren. Men det är inget problem!
Så länge du slipper ge dig på högtalarna...
I plastkorgen sitter det en utbuktning som du får cutta, den är jävligt i vägen på säkerligen alla high-end högtalare. Bakom botten på korgen sitter dessutom en plåtbit som även den kan ställa till med problem om du har stooooora grejor...
Kille_13_soet: Med rätt verktyg ska man naturligtvis göra en distans!
Jag hade inte rätt verktyg så jag använde vad jag hade. Tänkte dessutom att jag inte skulle sälja dom högtalarna och det lär jag inte kunna glömma nu heller ...
Nik wrote:Mina högtalare var för övrigt Infinity Kappa 65.5cs...
Hrm... dom e 60mm djupa tydligen. Dom jag spanat in (DLS UP6) är 63 mm och har en riktigt liten magnet.... Bild Så det borde väl funka utan att ge sig på plasten... Har även kollat lite på DLS R6A som är lite billigare men är först o främst 73mm djupa och sen har dom jordens maffigaste magneter oxo Bild[/quote]
tittade på exakt samma DLS själv. hoppade dock dom då dom inte var gjorda för att smiska hårdrock. ingen lust att lägga 3000 spänn då
köpte mig ett par Infinity (samma som Nik)
Det Var Bättre Förr!