Freddan wrote:Ja har asfaltsmattor och 8mm skumgummi i dörrar å baklucka klistrat på plåten, sen har ja dämpvadd(eller va de nu kallas) mellan innerplåten å plastinredningen, gör stor skillnad ljudmässigt precis som soderbaum säger.. sen har ja målat de mesta av plast i inredningen med Peak Off (samma som db-axe), å de tar bort lite plastskrammel... Nästa projekt blir hjulhusen..
Måste bli mkt x-tra vikt med allt detta?
Nja, asfaltsmattorna är ju de enda som väger lite, kanske runt 5kg totalt.. skumgummin å dämpvadden väger kanske tillsammans 1kg..
Då borde väl ja banta egentligen, ja väger 105 kg.. Å full tank ger väl ca 40 kg extra i 205:an..
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
rosen - träffade du "neger" jakob?? Vad f*n gjorde han i sthlm ..
KLart jag luktar illa ... e ju nästan 9månader sen julafton.. dvs dan man gör det årliga badet ..
Freddan wrote:Ja har asfaltsmattor och 8mm skumgummi i dörrar å baklucka klistrat på plåten, sen har ja dämpvadd(eller va de nu kallas) mellan innerplåten å plastinredningen, gör stor skillnad ljudmässigt precis som soderbaum säger.. sen har ja målat de mesta av plast i inredningen med Peak Off (samma som db-axe), å de tar bort lite plastskrammel... Nästa projekt blir hjulhusen..
Måste bli mkt x-tra vikt med allt detta?
Nja, asfaltsmattorna är ju de enda som väger lite, kanske runt 5kg totalt.. skumgummin å dämpvadden väger kanske tillsammans 1kg.. Då borde väl ja banta egentligen, ja väger 105 kg.. Å full tank ger väl ca 40 kg extra i 205:an..
Ok, trodde det rörde sig om mer, kanske vore nåt att tänka på då...
Jocke W wrote:nä "bara" 190..fast jag har muskler =)
Är med 190, med det är ölbuken som väger på mig
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.