Vart hittar jag ett ställbart delningsfilter till mitt frontsystem? jag tycker diskanterna spelar alldeles för högt och mellanregistret alldeles för lågt.
vore tacksam för tips...mvh micke
Vart hittar jag ett ställbart delningsfilter?
Spelar diskanten för högt i volym eller frekvens?
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
PelleW wrote:Spelar diskanten för högt i volym eller frekvens?
Diskanten spelar för högt så det är nog volymen, hmmm, då kanske det inte är delningsfiltret jag skall kika på? eller? fast jo ändå...för samtidigt så spelar mellan registret för lågt...har ju ett infinity filter där jag kan välja om jag vill ha mindre diskant, (kan välja mellan normal och -3db) men det räcker inte
några tips?
- Christofer Soderbaum
Konsultera en duktig elektronikare (typ wavik) så kan han säkert tipsa om vilken komponent du ska byta ut för att få ner diskanten lite till...så hade jag gjort med ett komponentsytem iaf. Eller så skaffar du en stereo med sjysst eq o bara skruvar ner den lite...
See you @ Grand Hyatt, Dubai, UAE
- Tillhör samhällsgruppen "Restaurangpersonal, världens fattigaste miljonärer" -
- Tillhör samhällsgruppen "Restaurangpersonal, världens fattigaste miljonärer" -