Varför misständer bilen?? har bytt allt!!
- danielr112
zx-evert wrote:jag har till och med bytt den givaren, så jag tänkte att det fanns något annat som band motortempen till bränsletillförseln? kan det va bränslepumpen?
kopla en tryckmätare på slangen som går till spridarbryggan och se så att trycket håller sig mellan 2.8-3bar typ
har du gjort komptest ännu?
------------------------------------------
Utför diverse lackarbeten i djupa skogarna av Småland.
Saker till salu just nu: 405 delar.
Kör just nu: V70TDI/Fiat Punto
Utför diverse lackarbeten i djupa skogarna av Småland.
Saker till salu just nu: 405 delar.
Kör just nu: V70TDI/Fiat Punto
Hade du bytt Ödp givaren än?
när den börjar ge upp så brukar bilen bli svårstartad, misstända och stanna ibland.
brukar inte lagras några felkoder heller.
Mvh Tomas
när den börjar ge upp så brukar bilen bli svårstartad, misstända och stanna ibland.
brukar inte lagras några felkoder heller.
Mvh Tomas
Skruvar Peugeot och Fård om dagarna
Ascona b -77 2,0 16v nerplockad i molekyler
Impreza 1,8 med 2,2 och snart ms sprut
Commodore coupe 3.0 -75
Ascona b -77 2,0 16v nerplockad i molekyler
Impreza 1,8 med 2,2 och snart ms sprut
Commodore coupe 3.0 -75
-
peugeot örnie
hittade kvitton från den förra ägaren, när bilen hade varit inne på verkstad då stod det "Går dåligt, varningslampa lyser, stannar. Byte tändstift byte lambdasond motorvärden ok." detta gjordes 2001-11-23 kan det vara lambdasonden som spökar, kan man mäta upp om den funkar?
Drivar en 405 Mi16 -89 röd, har många planer för den bilen...
Jag har inte bytt den. En del säger ju att bilen inte startar alls om den är sönder. Men det är konstigt eftersom bilen startar med en gång jämt oavsett om den är kalla eller varm. Men om man sak byta den var kan man få tag i en sådan och vad heter den igentligen på "verkstadsspråk" sak testa kompet och bränsletrycket nu också
Det är lätt att va smart och spela dum men det är svårt att va dum o spela smart
Nu har jag varit ute och testat kompet och det låg på: 13,75 13,50 13,25 13,50. Så någon topplockspackning är väl inte aktuellt att byta. Testade bränsletrykcet också och det låg på 2,8 bar så något fel på pumpen är det väl inte heller. Nu har jag i princip bara ödp givaren (tror inte att det är den) kvar och byta ut databoxen, finns det något mer???? 
Det är lätt att va smart och spela dum men det är svårt att va dum o spela smart
Äntligen har jag kommit på vad felet är. Förre ägaren hade ju motortvättat bilen kanske lite oförsiktigt och förmodligen har det då kommit in fukt i data boxen så när jag bytte den så går bilen som en dröm.
. Symtomen va att bilen gick väldigt fett när arbetstempen hade uppnåts. Drog mycket bensin och misstände samt stannade.
Skönt det är ju alltid trevligt att få årdning på grejerna. 
Peugeot 307 -06
Peugeot 307 hdi fap -02 Till salu!
Peugeot 106 rallye -97 Brann upp
Peugeot 405 mi16 -89 såld!
Peugeot 307 hdi fap -02 Till salu!
Peugeot 106 rallye -97 Brann upp
Peugeot 405 mi16 -89 såld!
bra jobbat
ovanligt fel 
http://i154.photobucket.com/albums/s246 ... gskill.jpg
Mazda Miata LS -00, ständigt mera godis.
Fd. Dagligbrukare, nu intermittentspammare.
Mazda Miata LS -00, ständigt mera godis.
Fd. Dagligbrukare, nu intermittentspammare.
Öppnade boxen idag och kollade runt lite. Längs ner finns det ju ett dräneringshål för fukt och dyligt. och där på locket och kretskortet va det helt oxiderat. Tenn lödningen va helt korroderad när man tittade under ett microskop så såg det ut som sand korn över allt. Så ett tips för er som har en 405 MI16 (andra modeeller vet jag inte) kolla så att dräneringshålen vid skärmen inte är igensatt så att vatten kan komma in i datat boxen vid tvätt eller vid regn. Varför sätter man inte den innne i bilen???
-
B1ack_Mi16