Oz racing fälgar "super turismo gt" på svart 205gt
Bräken wrote:Då tycker jag Ultraleggera är snyggare. Skönt att nån fick upp lite bilder på dom här. Kanske till och med har ännu lägre vikt sen är det bara att hoppas att dom gör sig bra på bilen.
Ännu läckrare i grafitgrått:

,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
- BANZAI3030
Apollo wrote:Jag tycker själv att det känns onödigt att köpa nya fälgar som inte passar direkt utan att du måste använda en +25mm spacer till. Blir ju bökigt att först skruva dit spacer sen fälgen
Vad får du ge för dom Ultraleggera med spacers?
Just den biten...är väl inte särskilt jobbig
Det enda jobbiga med spacers är när man har tunna skitspacers som går sönder och man måste leta nya, anger fel mått på centrumhålet när man beställer och måste fixa tag i plastringar som rättar till problemet.
Tycker att Superleggera äger Ultar HÅRT. Helt plötsligt så ser fälgen så kantig ut!
Men smaken är som baken
Spacers som går sönder? OZ har universal spacers som håller riktigt bra faktistk! Om inte annat så för 1500-2000 kronor så får man en uppsättning bolt on spacers i nästan valfri tjocklek (upp till 45mm).
Och istället för att köpa plastringarna som centrum ringar så försök hitta alu/stål ringarna istället! Jag personligen tycker att de kronor extra de ringarna kostar är dom värda!! De slits ju inte lika mkt som plasten tex.
Och priset på de 4 Superleggera var helt okej!
Men smaken är som baken
Spacers som går sönder? OZ har universal spacers som håller riktigt bra faktistk! Om inte annat så för 1500-2000 kronor så får man en uppsättning bolt on spacers i nästan valfri tjocklek (upp till 45mm).
Och istället för att köpa plastringarna som centrum ringar så försök hitta alu/stål ringarna istället! Jag personligen tycker att de kronor extra de ringarna kostar är dom värda!! De slits ju inte lika mkt som plasten tex.
Och priset på de 4 Superleggera var helt okej!
Mi16 -94 bytes mot 205Mi16.
- BANZAI3030
Kantiga fälgar is the shit!
Jag hade spacers som var väldigt tunna och gjorda av typ aluminium.
Ser ut ungefär som Biltemas spacers, men kom från Däckhuset eller nåt sånt. Den yttre kanten hade blivit typ sprucken och tilltryckt på 3 av 4 spacers efter typ 3 års användning, och när jag skulle ha nya spacers råkade jag mäta fel på centrumhålet när jag beställde från Veiko aka Volvo suger här på forumet, så då fick jag leta centrumringar som passade både spacer och nav vilket inte var det lättaste
Men som sagt, får du med spacers från OZ lär det vara bra skit, och särskilt "jobbigt" tycker jag inte att det är.
Jag hade spacers som var väldigt tunna och gjorda av typ aluminium.
Ser ut ungefär som Biltemas spacers, men kom från Däckhuset eller nåt sånt. Den yttre kanten hade blivit typ sprucken och tilltryckt på 3 av 4 spacers efter typ 3 års användning, och när jag skulle ha nya spacers råkade jag mäta fel på centrumhålet när jag beställde från Veiko aka Volvo suger här på forumet, så då fick jag leta centrumringar som passade både spacer och nav vilket inte var det lättaste
Men som sagt, får du med spacers från OZ lär det vara bra skit, och särskilt "jobbigt" tycker jag inte att det är.
- BANZAI3030
Bräken wrote:Japp det ingick spacers så det blir att åka och beställa Ultraleggera fälgar imorn. får se om det blir Grafit grå eller silver. Kommer bli svårt att välja om priset är det samma.
Nån som vet vad det är för vikt på fälgarna? Bara fyra spacers runt om när ET är 42 lär väl väga tillräckligt
Härligt! Fälgarna ser ju lätta ut iaf, och spacers väger ju inte såå farligt..
Jag skulle kört på grafitgrå utan tvekan..iaf om priset är detsamma, men antagligen annars också
Ska försöka ta reda på det idag när jag beställer se vad skillnaden är i vikt på respektive. Om man tittar på bilderna ser det ut som att ultrleggeran väger mindre (tycker jag) ser ut som den har smalare ekrar typ. Men men det kan man ju inte säga bara på ett par bilder.
Visar sig i eftermiddag när jag beställt
/Niklas
Visar sig i eftermiddag när jag beställt
/Niklas
Nu har man beställt fälgar. Blev Ultraleggera fälgar 7"/16" ET 16 (Silver) skulle passa utan spacers även ET25 skulle passa enligt leverantören.
Men kanske inte har riktig koll på det. I värsta fall får man väl skaffa spacers sen om man ser att det inte passar. Satsa på ET runt 10 vad tror ni om det?
Ultraleggera fälgarna vägde iaf 6,5kg st (7"/16"). Tror att Superleggeran vägde lika om jag inte minns fel.
/Niklas
Men kanske inte har riktig koll på det. I värsta fall får man väl skaffa spacers sen om man ser att det inte passar. Satsa på ET runt 10 vad tror ni om det?
Ultraleggera fälgarna vägde iaf 6,5kg st (7"/16"). Tror att Superleggeran vägde lika om jag inte minns fel.
/Niklas
- Stefan Eriksson