LillENOK wrote:ska vara så förutom att startmotorn ska dra... klickar solenoiden?
Den klickar eller något klickar iaf. Men inget annat händer.. Men allt funkar nu, när man springer igång bilen.. Jag ska kolla lite mer på det imorn. Ge så mycket tips och möjliga anledningar som ni bara kan? Jag har ju några tips redan som jag ska titta på imorn.
Jag har några bilden som jag ska slänga upp sen men har inte dem här än, kommer upp senare ikväll.
M.Forsén wrote:Har du tillräckligt med ström i batteriet ? Men det har du kanske redan kollat upp.
nej det vet jag inte, för jag vet inte riktigt om generatorn fungerar som den ska... Kan man kolla det på något vis? Vad betyder den lampan exakt?
Prova med att låna ström från en annan bil med startkablar,går startmotorn runt då så har du för lite ström i ditt batteri.
Generatorn går att mäta upp hur mycket ström den ger.
Med motorn i gång kann du mäta på batteriets + o - pol då skall han ge mellan 13,5 o 14,5 volt
Last edited by M.Forsén on Tue Jan 17, 2006 22:59, edited 1 time in total.
ett tips är att köpa haynes mekarhandbok. kostar några hundra. ska du meka så blir det lättare så än att fråga om allt här så får du bilder dessutom. har du sen frågor så är det lättare att ställa frågor och att svara på dem.
var medlem för längesen.
det var bättre förr.
"Där står Jan Stenbeck med sin nya röda oxpiska..."
robert306gti wrote:ett tips är att köpa haynes mekarhandbok. kostar några hundra. ska du meka så blir det lättare så än att fråga om allt här så får du bilder dessutom. har du sen frågor så är det lättare att ställa frågor och att svara på dem.
Jag har den boken fast lite sliten på engelska.. Det är ett forum, visste inte att det var jobbigt att man frågade.. Men visst får kolla mer i den boken då och sen frågar jag om jag inte fattar..
KayMonky wrote:Det är ett forum, visste inte att det var jobbigt att man frågade...
många av svaren finns ju i boken. tips som om bakvagn osv finns inte. ingen har ännu gnällt på dig. tips betyder just tips. med den attityden så har man ju lust att svara på frågor. ingen har ännu sagt de magiska orden ''sök på forumet'' trots att jag kan garantera att du hittat svaren på dina frågor så. chill out
var medlem för längesen.
det var bättre förr.
"Där står Jan Stenbeck med sin nya röda oxpiska..."
KayMonky wrote:Det är ett forum, visste inte att det var jobbigt att man frågade...
många av svaren finns ju i boken. tips som om bakvagn osv finns inte. ingen har ännu gnällt på dig. tips betyder just tips. med den attityden så har man ju lust att svara på frågor. ingen har ännu sagt de magiska orden ''sök på forumet'' trots att jag kan garantera att du hittat svaren på dina frågor så. chill out
Jo det finns mycket svar i boken. Tack men blev lite förvånad när någon på ett forum säger att man inte ska fråga.. Det var det. Men tack för tipset med boken hittade mycket mer nu än vad jag gjorde innan. Men jag tänker ändå fråga om jag inte lyckas lösa något
Hej.. Jag råder dig också att använda boken. Kommer man igång med den sparar man främst en massa jädrans bra tid.
Den där givaren som du höll i skall sitta överst på kylaren.
Kan vara så att du får borra ur de gamla hålen om skruvarna har rostat sönder, och gått av på mitten.
Dessutom såg det utt som att du har tappat fästet för givaren. Böj till ett eget eller om du har nära till skroten så får du säkert ett för en 5:a eller nåt.
qualm wrote:Hej.. Jag råder dig också att använda boken. Kommer man igång med den sparar man främst en massa jädrans bra tid.
Den där givaren som du höll i skall sitta överst på kylaren.
Kan vara så att du får borra ur de gamla hålen om skruvarna har rostat sönder, och gått av på mitten.
Dessutom såg det utt som att du har tappat fästet för givaren. Böj till ett eget eller om du har nära till skroten så får du säkert ett för en 5:a eller nåt.
okej tack så mycket för hjälpen! ska fixa det imorn.
Var och tittade på bilens startmotor idag, det är antingen startbläcken eller hela startmotorn, löser förhoppningsvis detta imorn.