Håller på att montera en båge i en 205 gti -88. Funderar lite över två detaljer.
Den bakre strävan från huvudbågen mot hjulhuset, hur sätter jag den bäst? Mot hjulhus eller mot golv?
Tankröret är lite besvärligt, slingrar sig genom hö. hjulhus.
Det gör det lite riskabelt att svetsa i hjulhusplåten.
Några tricks, eller är det bara att ta ner tanken.
Ett alternativ är ju att flytta tanklocket till strax framför bakhjulet.
Men det kanske finns fler smarta lösningar.
Bilen skall inte klassas så jag behöver inte ta ngn hänsyn till nåt reglemente.
Men det får ju gärna bli bra (säkert) och snuggt ändå
Båge till 205
- Stefan Eriksson
Re: Båge till 205
knotan wrote:Den bakre strävan från huvudbågen mot hjulhuset, hur sätter jag den bäst? Mot hjulhus eller mot golv?
som loffas sade.... mot främre bakaxelinfästningen är bet bättre än hjulhuset...
Ang. svetsa nära tanken o tankrören och så. Vi gjorde på när vi svetsade min bur att vi speciellt vid tankröret lade en extra plåt mellan röret och hjulhuset som vi svetsade bågen i. Med dagens kunskap skulle jag svetsat buren vid främre infästningen av bakvagnen i stället ja...
Medlem 446:
Amazon -64
Streetfighter v2.0
Suzuki Rm250 för skogen
Amazon -64
Streetfighter v2.0
Suzuki Rm250 för skogen
Bågen är på plats, svetsad mot hjulhuset m. förstärkningsplåt i vinkel mot hjulhus och golv. Bakre stöttan hamnade ngt. bakom bakaxelinbultningen.
Tyckte att vinkeln mot huvudbågen blev för tvär annars. Nu återstår att bygga ett fungerande underrede för stolen. Bågen kostade mig 1300 kronor att få bockad. Hoppas kunna göra några varv på isen i helgen. Ska bli intressant att se om hon uppför sig annorlunda tack vare bågens uppstyvande effekt.
Tyckte att vinkeln mot huvudbågen blev för tvär annars. Nu återstår att bygga ett fungerande underrede för stolen. Bågen kostade mig 1300 kronor att få bockad. Hoppas kunna göra några varv på isen i helgen. Ska bli intressant att se om hon uppför sig annorlunda tack vare bågens uppstyvande effekt.
1300 dragen i sömlöst rör och allt? med båge, sträva och plattor? bra pris isf, dela gärna med dig av inköpsställe.
http://i154.photobucket.com/albums/s246 ... gskill.jpg
Mazda Miata LS -00, ständigt mera godis.
Fd. Dagligbrukare, nu intermittentspammare.
Mazda Miata LS -00, ständigt mera godis.
Fd. Dagligbrukare, nu intermittentspammare.
Nej sömlöst rör är det inte, men i övrigt komplett.
Jag fick traila dit bilen då han inte hade 205:an uppmätt tidigare.
Det har han nu!
Alltså, om du är intresserad så ring 0706592467 och prata med Jan Åke han kan nog skicka buren med bussgods om det skulle behövas. (vad nu det kan kosta?)
Han håller till strax utanför karlstad.
Jag fick traila dit bilen då han inte hade 205:an uppmätt tidigare.
Det har han nu!
Alltså, om du är intresserad så ring 0706592467 och prata med Jan Åke han kan nog skicka buren med bussgods om det skulle behövas. (vad nu det kan kosta?)
Han håller till strax utanför karlstad.