Hej..
Här kommer ännu en tråd om spacers Har en coupe -98 (med brembo) och har ET 16... har jag för mej.
Nu är jag sugen på ett par fälgar med ET 35.
Räcker det med 20mm spacers?
Vad är bäst, aluminium eller nåt annat matrial?
Nåt man bör tänka på?
Vad kostar ett par av bra kvalitet?
Jonke wrote:Hej.. Här kommer ännu en tråd om spacers Har en coupe -98 (med brembo) och har ET 16... har jag för mej. Nu är jag sugen på ett par fälgar med ET 35. Räcker det med 20mm spacers? Vad är bäst, aluminium eller nåt annat matrial? Nåt man bör tänka på? Vad kostar ett par av bra kvalitet?
20mm borde räcka, om inte fälgarna är bredare än dom du har nu.
Vill du ha kvalitet, köp ett par H&R (tror dom går på 2 tusen eller liknande) eller be nån som vet vad han/hon sysslar med tillverka dom åt dig
Helst ska man inte köra med spacers på mer än 10mm. Då är det bättre att hitta andra fälgar. Bultarna kan gå av men vanligast är nog att gängorna i navet blir dåliga. Har varit med om det.
fuzz wrote:Helst ska man inte köra med spacers på mer än 10mm. Då är det bättre att hitta andra fälgar. Bultarna kan gå av men vanligast är nog att gängorna i navet blir dåliga. Har varit med om det.
Jag frågade runt lite hos däck och fälghandlare när jag letade spacers och upp till 20 mm ska inte vara några problem.
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. |Jag såg den live!
det sitter orginalfälgar på nu.. tror dom är 7x16.
Dom fälgarna jag ska ha är 7.5x18.
Funkar det med 20mm spacers eller måste jag på med 25mm?
Ska jag ha "bolt on"?
jaha, nu var det en här på forumet som drog sej ur fälgaffären..
Tackar och bockar.
Så spacers är inte längre aktuellt tills nåt nytt dyker upp.
Förresten nån som har ett par 18-19 tummare som vill sälja?
(ok, nåt för köpesdelen, förlåt)