borttagning av mittkonsol 206
borttagning av mittkonsol 206
Jag tänkte ta å lackera min mittkonsol i nån schysst färg, kanske silver, kanske bilens färg (Lucifer red).
Någon som vet hur man får loss den? måste jag plocka loss radion och i så fall hur? (det e en originalradio).
sen e det bara clips eller?
tror ni det funkar med sprayburk?
Någon som vet hur man får loss den? måste jag plocka loss radion och i så fall hur? (det e en originalradio).

Re: borttagning av mittkonsol 206
FlavorOfTheWeek wrote:Jag tänkte ta å lackera min mittkonsol i nån schysst färg, kanske silver, kanske bilens färg (Lucifer red).
japps, bort med radion sen är det bara att rycka o dra, sitter la EN skruv längs upp? kommer inte ihåg, ett år sen jag plockade väck min men få loss radion och ryck lite lätt så ärker du vart dén lossnar
9-3 AERO Maptun Steg 2
Sammy wrote:FlavorOfTheWeek wrote:Jag tänkte ta å lackera min mittkonsol i nån schysst färg, kanske silver, kanske bilens färg (Lucifer red).
japps, bort med radion sen är det bara att rycka o dra, sitter la EN skruv längs upp? kommer inte ihåg, ett år sen jag plockade väck min men få loss radion och ryck lite lätt så ärker du vart dén lossnar
behöver jag nåt speciellt verktyg till å få loss radion??

FlavorOfTheWeek wrote:Sammy wrote:FlavorOfTheWeek wrote:Jag tänkte ta å lackera min mittkonsol i nån schysst färg, kanske silver, kanske bilens färg (Lucifer red).
nee, stick in två rätt långa hårda ståltrådar som släpper steron fri, har för mig att det sitter ett hål på varje sida av stereon!
9-3 AERO Maptun Steg 2
Är det samma typ som http://peugeot-sport-club.com/forum/vie ... 708#438708
Fast bara ett hål/sida?
På sådana använder jag själv små skruvmejslar, typ finmekanik-mejslar. Böjer sig inte lika lätt som ståltråd.
Fast bara ett hål/sida?
På sådana använder jag själv små skruvmejslar, typ finmekanik-mejslar. Böjer sig inte lika lätt som ståltråd.
Pendlar i 306 XL 1,4 ´95
Glider i MR2 GTI ´93
Glider i MR2 GTI ´93
Sammy wrote:FlavorOfTheWeek wrote:Sammy wrote:FlavorOfTheWeek wrote:Jag tänkte ta å lackera min mittkonsol i nån schysst färg, kanske silver, kanske bilens färg (Lucifer red).
nee, stick in två rätt långa hårda ståltrådar som släpper steron fri, har för mig att det sitter ett hål på varje sida av stereon!
den informationen tackar vi för

beta wrote:Är det samma typ som http://peugeot-sport-club.com/forum/vie ... 708#438708
Fast bara ett hål/sida?
de där från biltema borde funka

beta wrote:Är det samma typ som http://peugeot-sport-club.com/forum/vie ... 708#438708
Fast bara ett hål/sida?
funkar licka bra med gem
Bilar jag har haft.
106 Xsi-92 Såld, Seat Cordoba-04 Såld, Seat Leon Fr-07 Såld, Seat Leon Cupra-08 Skrot
Ford StreetKa-05 Såld,Saab 9-5 Sc-00 Såld
Bilar jag har.
Seat leon Fr tdi-10
Saab 9-3 Sc-07
106 Xsi-92 Såld, Seat Cordoba-04 Såld, Seat Leon Fr-07 Såld, Seat Leon Cupra-08 Skrot
Ford StreetKa-05 Såld,Saab 9-5 Sc-00 Såld
Bilar jag har.
Seat leon Fr tdi-10
Saab 9-3 Sc-07
Mando wrote:beta wrote:Är det samma typ som http://peugeot-sport-club.com/forum/vie ... 708#438708
Fast bara ett hål/sida?
funkar licka bra med gemMen är det inte 4 håll i 307 är det det i alla fall.
ne 4:a e det inte, 2 e det om jag inte minns fel.
får sno med mig två gem från jobbet idag då haha

stirrah wrote:alrajt..
går nog lika bra med vad som helst =)
lycka till...
ska du ta bort plastbitarna vid dörren o så också?
jag kikade lite på dem som sitter runt spaken där man öppnar dörren, de verkade bökiga att ta loss..lackar nog bara de som e hantag när man öppnar dörren, de sitter ju en skruv i botten där, lätt
+ askfatet e lätt å plocka bort också

FlavorOfTheWeek wrote:jag kikade lite på dem som sitter runt spaken där man öppnar dörren, de verkade bökiga att ta loss..
De är bara dittryckta så allt du behöver är en liten mejsel, den sitter med 3 såna där spärrsaker i plast, så du behöver bara bända upp en sida lite tills den änden lossnar och vips så kan du rycka loss hela
stirrah wrote:okey!
ska du lacka...javafan kallas dom...där varm/kallluft kommer in i bilenhehe =)
beror på om de e lätta å få loss, verkar som allt bara e dittryckt, så man kan ju försöka lite med en mejsel...går det så gör jag det.
jag har bestämt mig att jag ska ha det i bilens färg..lämnar in det på ett företag här i stan som jobbet har kontakt med, får bra pris där

Krille84 wrote:FlavorOfTheWeek wrote:jag kikade lite på dem som sitter runt spaken där man öppnar dörren, de verkade bökiga att ta loss..
De är bara dittryckta så allt du behöver är en liten mejsel, den sitter med 3 såna där spärrsaker i plast, så du behöver bara bända upp en sida lite tills den änden lossnar och vips så kan du rycka loss hela
nice, det ska jag försöka då

För att få loss mittkonsolen så tar du först bort kåpan runt färddatordispayen längst upp... (Bara å rycka) Sen ser du 2 skruvar som släpper på den stora delen av konsolen...
Efer att du har tagit loss radion så är det bara att försiktig bända loss den...
Efer att du har tagit loss radion så är det bara att försiktig bända loss den...
Medlem 1262
Snelleman kör en Mercedes-Benz C280 -96
Snelleman kör en Mercedes-Benz C280 -96
snelleman wrote:För att få loss mittkonsolen så tar du först bort kåpan runt färddatordispayen längst upp... (Bara å rycka) Sen ser du 2 skruvar som släpper på den stora delen av konsolen...
Hygglo! då försöker jag med det!