Montering av WRC vinge 206

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Post Reply
Nas

Montering av WRC vinge 206

Post by Nas »

jag har tänkt att skaffa mig en ny vinge till bilen och jag undrar om det är någon här som har erfarenhet av montering av en WRC vinge(typ den på bilden). min fråga e då hur knivit blir det att montera den vingen?

Image
Peter Igelhammar
Crew
Crew

Post by Peter Igelhammar »

Radera ett oseriöst inlägg här.

På de vingar jag sett av denna typ , sitter det en platta på insidan som man skruvar igenom så pressas vingen på plats, mao ska det inte vara så avancerat o ingen borrning ska krävas tex. Ring säljaren o fråga.
Peugeot Sport Club Crew
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga

Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16

Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
Flavor!

Re: Montering av WRC vinge 206

Post by Flavor! »

[quote="Nas"]jag har tänkt att skaffa mig en ny vinge till bilen och jag undrar om det är någon här som har erfarenhet av montering av en WRC vinge(typ den på bilden). min fråga e då hur knivit blir det att montera den vingen?

Jag ska lämna in bilen nästa torsdag för montering av min standard-vinge..de kommer limma på den...frågan e om det blir så bra med en sån monstervinge med tanke på att folk kanske vill sno den (förjävligt att det finns sån folk)...så jag tror att du måste borra och dra fast den med bult för å få ha den i fred
Image
Nas

Post by Nas »

jo det e sant. folk har väldigt långa fingrar..
jag har en GT front så ja tänkte att ja skulle köpa en GT bak. å den ser konstigt ut utan en WRC vinge.. eller va tycker ni?

Image
Image
PelleW
Senior

Post by PelleW »

Jag tycker att den ser bättre ut utan.
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

FlavorOfTheWeek wrote:
Nas wrote:jag har tänkt att skaffa mig en ny vinge till bilen och jag undrar om det är någon här som har erfarenhet av montering av en WRC vinge(typ den på bilden). min fråga e då hur knivit blir det att montera den vingen?

Jag ska lämna in bilen nästa torsdag för montering av min standard-vinge..de kommer limma på den...frågan e om det blir så bra med en sån monstervinge med tanke på att folk kanske vill sno den (förjävligt att det finns sån folk)...så jag tror att du måste borra och dra fast den med bult för å få ha den i fred

Ju mer man fäster vingen, desto mer har dom sönder när dom försöker sno den tyvärr. Har man massa attraktiva prylar på sin bil är ett bra larm högsta prio, nummer 2 är att ha den i garage.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Nas

Post by Nas »

larm och bra ställe har ja att ställa bilen på till vardags.. jo det e klart att det står sno mig på bilen så fort man gör minsta lilla sak med den. tuvär..
nu kan man bara dra av min lösa GT front efter en smäll med ett rådjur.

ett tips för folk med mycket vilt i närheten köp en GT front.
träffa rådjuret rakt på å det hände nästan inget med bilen.. gled över huven å la sig livlöst i diket. rätt så turligt.
Flavor!

Post by Flavor! »

TheDagger wrote:
FlavorOfTheWeek wrote:
Nas wrote:jag har tänkt att skaffa mig en ny vinge till bilen och jag undrar om det är någon här som har erfarenhet av montering av en WRC vinge(typ den på bilden). min fråga e då hur knivit blir det att montera den vingen?

Ju mer man fäster vingen, desto mer har dom sönder när dom försöker sno den tyvärr. Har man massa attraktiva prylar på sin bil är ett bra larm högsta prio, nummer 2 är att ha den i garage.

det e sant, men larmar larmet om nån försöker sno vingen?
Image
Mita

Post by Mita »

Jag har Realcars dubbelvinge, fästet på den är som ett U.
ena sidan fästs i vingen, sedan trär man det över bakluckan, uppifrån och ner och fästs med skruvar som klämmer åt mot bakluckan.
Ingen borrning och inte limmad heller.

Än har ingen försökt sno vingen, men jag tror om de försöker skulle inte bakluckan vara så fin sen........
Medlem 357

Nordisk mästarinna i bilbygge
Best Female Ride i Nordic Tuner Awards
beta

Post by beta »

FlavorOfTheWeek wrote:
TheDagger wrote:
FlavorOfTheWeek wrote:

det e sant, men larmar larmet om nån försöker sno vingen?

Finns larm som larmar på vibrationer, nivåskillnader osv. Har för mig att bla. Defa har massor med extensions till sina larm. Kan vara värt att kolla upp.
Pendlar i 306 XL 1,4 ´95
Glider i MR2 GTI ´93
Snelleman

Post by Snelleman »

Defa har bla. annat nivå-sensorer ja. Och det är ju definitivt att rekommendera...

Men ett larm över huvud taget hjälper nog massor...

Jag är ju så dum så jag har en Pioneer dekal på vänster bakruta och en Kenwood dekal på höger samt väl synliga diskanter där fram... men jag har ju även defa klister lappar och blinkande lysdiod.. och jag är övertygad om att det hjäler grymmt mycket..
Medlem 1262
Snelleman kör en Mercedes-Benz C280 -96
Dino

Post by Dino »

WRC-vingens utformning är perfekt att vira runt en hundkoppel på så att den kan löpa fritt åt vänster och höger.På andra änden kopplar man en blodtörstig PITTBULL. Larm...??? Behövs inte. :) :D :lol:
Peter Igelhammar
Crew
Crew

Post by Peter Igelhammar »

Köp en vinge och bli medlem :wink:
Peugeot Sport Club Crew
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga

Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16

Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
Dart

Post by Dart »

Image

Helt klart de snyggaste baklysena som finns till 206:an btw.
Peugeot Sport Club of Sweden | DART DOMINATES

Mannen bakom Sveriges absolut bästa pappa-blogg!
http://minbebis.com/blogg/dart/
Nas

Post by Nas »

dino wrote:WRC-vingens utformning är perfekt att vira runt en hundkoppel på så att den kan löpa fritt åt vänster och höger.På andra änden kopplar man en blodtörstig PITTBULL. Larm...??? Behövs inte. :) :D :lol:

tror du attt det funkar lika bra med en cocker spaniel :D
Dart

Post by Dart »

Nas wrote:
dino wrote:WRC-vingens utformning är perfekt att vira runt en hundkoppel på så att den kan löpa fritt åt vänster och höger.På andra änden kopplar man en blodtörstig PITTBULL. Larm...??? Behövs inte. :) :D :lol:

Jo, lady är verkligen en killer.... :roll:
Peugeot Sport Club of Sweden | DART DOMINATES

Mannen bakom Sveriges absolut bästa pappa-blogg!
http://minbebis.com/blogg/dart/
Sammy

Post by Sammy »

Asshat wrote:
Nas wrote:

Jo, lady är verkligen en killer.... :roll:

I rrrroaaaääääääva :lol: :lol:
9-3 AERO Maptun Steg 2
Nas

Post by Nas »

Asshat lady e en riktig killler om man kommer mellan henne och hennes köttbulle :D
Post Reply