Tänkte bygga 2.5" efter katten på cc'n till sommaren. tänker skippa den enda dämparen bilen har, förutom sista som är 2.5" -> 3.5" ut. Finns det risk för att det kommer låta för mkt?
Har 1.73" hela vägen nu och det gör sig inte bra med den slutdämparen jag har, lite för högfrekventa toner, vill ha dovare ljud
Sammy wrote:Tänkte bygga 2.5" efter katten på cc'n till sommaren. tänker skippa den enda dämparen bilen har, förutom sista som är 2.5" -> 3.5" ut. Finns det risk för att det kommer låta för mkt?
Har 1.73" hela vägen nu och det gör sig inte bra med den slutdämparen jag har, lite för högfrekventa toner, vill ha dovare ljud
nån som har lite input?
Det kommer bara bröta och dåna, inget jag rekomenderar men visst det finns de som tycker att det låter fräckt med, 18åriga 740raggare o 14is brudar brukar gilla sånt
Sammy wrote:Tänkte bygga 2.5" efter katten på cc'n till sommaren. tänker skippa den enda dämparen bilen har, förutom sista som är 2.5" -> 3.5" ut. Finns det risk för att det kommer låta för mkt?
nån som har lite input?
Det kommer bara bröta och dåna, inget jag rekomenderar men visst det finns de som tycker att det låter fräckt med, 18åriga 740raggare o 14is brudar brukar gilla sånt
nej, det är 740 brummet jag vill komma ifrån, den ska inte brumma, det ska vara ett väldigt doooovt ljud, ska prova 2.5" bygget så får vi se, måste bara hitta en fin 2.5" fullflödes dämpare ;D
Jag skulle sätta dit en ganska liten 2tums burk efter katten och sedan en stor i slutet. Med ett ganska stort runt ändrör. För ändrören påverkar ljudets karaktär.
fuzz wrote:Jag skulle sätta dit en ganska liten 2tums burk efter katten och sedan en stor i slutet. Med ett ganska stort runt ändrör. För ändrören påverkar ljudets karaktär.
Man ska inte ha dämpare för långt fram, särskilt inte nära katalysatorn.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
What he said.
Såg en 740 häromveckan där de hade kapat bort den lilla stumpen som kommer ut från slutdämparen, bara den lilla biten på kanske 13cm gör att det låter bra mycket högre(läs: inte bättre).
på min 205 Mi16 har jag prcis byggt nytt avgas, Downpipe från en 1.6:a, 2.5 tums-rör, en ljuddämpare som kostade 480 kronor på mekonomen som jag har satt i mitten, sen har jag delat till 2 st 2.25 tumsrör som går åt varsitt håll mot spoilern och 2 st 3-tums rör sista biten.
Låter gott och ser coolt ut, lite mycket resonas i bilen nu dock, får isolera bagaget och laga rosthålet i golvet där så blir det nog bra