Är på jakt efter fräscha fälgar, har tittat mkt på 17" men har mer och mer sneglat över mot 18".... hur funkar det på en 206:a?? Jag har inte sänkt den....ännu...hur funkar det osv? Är en GTI -01 för övrigt..
Hjulen det gäller har följande dimensioner:
225/40 18x8" bultmönster 4x108.
Tacksam för hjälp, kan ju knappast vara omöjligt då ja sett många 206:or me 18-tummare Men behövs det spacer osv?!?
Ekman wrote:Är på jakt efter fräscha fälgar, har tittat mkt på 17" men har mer och mer sneglat över mot 18".... hur funkar det på en 206:a?? Jag har inte sänkt den....ännu...hur funkar det osv? Är en GTI -01 för övrigt..
Hjulen det gäller har följande dimensioner: 225/40 18x8" bultmönster 4x108.
Tacksam för hjälp, kan ju knappast vara omöjligt då ja sett många 206:or me 18-tummare Men behövs det spacer osv?!?
Tack /Pontus
18" går utmärkt. Dock inte bredare fälg än 7,5" och däcken bör vara max 215/35-18.
Spacer kan behövas ibland, beror ju helt på vad fälgen har för Et
Oberg wrote:jag kör med 18x8, 215/35-18, tar i om jag kör 4st, men har bankat in skärmarna så nu funkar det , 8mm spacers ock,, annats tar det i i hjulhuset,,....
Vad är det för ET på fälgarna?
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. |Jag såg den live!