har funderat....vill sänka bak, men inte så jäkla mycket, ca 15mm-20mm.
vet ju att det är bara flytta om, men jag vill verkligen inte ha den mjukare,
känns ju skildnad nu bara att den är stum fram å mjuk bak (osänkt bak)
så till frågan, går det byta själva stötdämparen till en "segare" eller om man skulle hitta nått som är kortare och sen lasta bilen å trycka dit dom, skulle ju bli ett stopp så inte dämparen kan åka ut längre, och därmed sänkt + styvare än med att mjuka upp toritions fjädringen ?
kanske dämparen får mer stryk, men inte precis så man har så mycket luftfärder med 206 : P
OCH! en sak till, kan nån av dessa passa 206ans blupunkt så man får ut lågnivå !? http://www.backesljudbygg.se/lagniva/lagadapt.htm
sänkning bak 206 med kortare dämpare?
Det finns hårdare dämpare att tillgå, och det finns även hårdare torsionsstavar att tillgå. Beroende på vilken motor du har så kan du gå högre upp i modellistan och få hårdare fjädring.
Jag tror itne att det finns kortare dämpare att köpa, men det finns som sagt hårdare. Koni's gula dämpare är bra, tycker jag.
Jag tror itne att det finns kortare dämpare att köpa, men det finns som sagt hårdare. Koni's gula dämpare är bra, tycker jag.
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l
FR Autosport Sweden FTW
FR Autosport Sweden FTW