Bahhh vilka dagar!
Jag åkte iväg runt 05:30 på lördagsmorgonen och var framme strax efter 08. Fyller i pappret om namn, regnr m.m. och ska köra fram till bes.
Bilen startar inte

Funkat i 30mil och när man är framme så startar den inte..
Strax därefter ringer jag den lokala hjälten Björn, lärt känna honom genom Closet, han hade vaknat nyligen och är framme 5min senare

Killen har fullt upp för dagen och ber mig börja med att lossa tändstiften. Gör så, allt verkar fint och sätter ihop skiten igen.
Han ber mig teststarta den så han får höra vad som händer. Skiten startar
Wee, tänker jag. Björn åker iväg några ärenden medans jag går på förarmöte. Efter det bästa förarmötet jag vart på, de går igenom allt så man även kan känna sig trygg med nybörjarna, så byter jag otåligt till r-däcken. Folket hade ju redan börjat köra, jag förlorade ju dyrbar bantid
Åker utpå banan, tar det relativt lugnt de första varven för att känna på bilen, r-däcken på torr asfalt och nya trösen. Drar upp tempot efter det men plötsligt cp:ar bilen.. Helt plötsligt försvinner all kraft vid acceleration och lika plötsligt kommer den tillbaka.. Och så gör den var och varannan gång man gasar fullt.
Kör in i depå besviken.
Parkerar bilen, ringer Björn igen. Han har några ärenden kvar och säger att han kommer efter det. Ringer Pär Hansson och snackar lite.
Låter bilen vila en stund, sätter mig på läktaren och tittar på som en riktig wannabe.
Vädret är perfekt och ute på banan kör alla skiten ur sina bilar med stora leenden medans en ledsen Rash sitter på läktaren. Alldeles bedrövad.
Allt har gått emot mig och bilen de senaste veckorna..
Tröttnar på att bara glo och tänker att jag får göra något. Åker iväg och tankar för att se om det hjälper.. Får i drygt 11liter och åker ut på banan igen. Det går klockrent

Och nya trösen är satans rolig och lömsk
Värmer upp bilen några varv och det går riktigt bra! R-däcken mår finfint och likaså jag.
Kör ca 30min och svänger nöjt in i depå. Med ett stort leende går jag mot herrarnas och ut kommer en del av de flera liter som det fina vädret fått mig att dricka.
Tänker att jag inte ska riskera med att åka ut på banan igen, utan åker och toppar upp den igen. Det går i dryga 13liter.
På vägen hem från macken har dock problemet återkommit
Fast inte lika påfrestande..
Vid det här laget har Closet +flickvän masat sig dit.. Klockan är nu drygt 15.00.. Jag åker genast ut på banan för att få några varv till i kroppen.
Värmer upp några varv igen och får bort all skit från däcken som de samlat på sig vid avkylningsvarven då de vart varma..
Kör några varv och helt plötsligt ser jag att det ryker som bara den.. Håller koll en del bakåt då de flesta norrmännen utnyttjar sina BMW:sar riktigt bra. Men denna gång är det ett stort grått molnrök.. Det skär sig i hjärat... NEEEEEEJ!! Ridå...
Tänker att det nog var motorn som gick åt skogen där men hoppas däcken tagit i eller nått.. Detta händer en bra bit efter Ejes kurva och jag stänger av motorn direkt. Styr in den till ett säkert ställe.
Körningen avbryts för att banan måste saneras. Känner blickarna på mig
Hjälper personalen med att sanera banan, BMWCC Norge hade faktiskt hyrt in flaggvakter och all möjlig personal
Det går fort då det bara är ca 15-20m att sanera, de är mest glada att jag stängde av den så fort..
Vi bogserar in bilen till depån. I depån tittar en ledsen Closet på mig.. Han beklagar och hjälper till att putta bilen till min plats.
Oljan har slutat läcka, vi ringer Björn som strax innan hade åkt iväg för att hjälpa en kompis att köpa en bil. Han säger att han är upptagen några timmar men att han kommer så fort han är klar.
Jag tittar under bilen, det har slutat läcka, kollar runt motorn och ser inget läckage uppifrån.. Kollar oljan i motorn och den är precis som den var innan jag började köra för dagen
Undrar om det kanske var växellådsolja som läckt, hoppas det då jag lika gärna kan köpa Per Larssons rallylåda då.. Läs under min projekttråd.
Vi åker in till Karlskoga för att fika och få lite mat i magen. Myser i solen trots det som hänt. Jag har bara gått och väntat på något sådant..
Några timmar senare åker vi tillbaka till banan med Björne.. Vi lyfter upp den på ena sidan för att felsöka lite, men det är på tok för lågt.. Vi hittar nåra betongplattor som vi kan lyfta bilen på, men hur f*n då
Precis då kommer det fram några rejäla killar som ska köra dagen efter.. Scania klubben eller nått.. 17000medlemmar
Han ropar efter ytterligare några vikingar

Först undrar jag hur detta ska sluta, då de är "aningen" påverkade av livets dryck, öl.
Men de är hur sköna som helst, vi lyfter upp bilen från ena sidan och lägger betongplattor under höger framdäck.
Som tur är det flera mekaniker i gänget

f*n vilka killar.. De kryper in under bilen och letar febrilt. Och de hittar läckaget..
"Inte f*n är det någon motorolja, det är ju en röd olja. Servo-oljan som läckt ut" Jag tankar gud för att det inte var värre och kan nu verkligen slappna av.. Det var en slang som hade gått sönder. Tyvärr en sådan som måste tåla höga tryck så det är inte så lätt att hitta sånt på mackar..
Sicka sjyssta killar

De sketa ner sina t-shirts och log bara glatt åt det..
Kör till Closets lya och parkerar bilen. Vi spelar poker och jag mobbar deras sköra katt, Monza skulle nog kunna spräcka henne lätt
Senare åker en sväng med Björne och blir avsläppta för lite käk. Capricciosa Super var f*n riktigt god!
Som en vanlig Capricciosa fast med oxfilé och jalapenos
Efter det blir vi upphämtade av en annan polare till Closet, Tobbe från norrland. Vi cruisar omkring i hans lånade Dodge Dart.. Nu vet jag raggarstråket i Karlskoga
Dagen efter går jag upp och skiftar till gatdäcken. Får en riktigt nice frukost av Closets + flickvän

I sann Igel-anda..
Tittar på starten av F1 och sedan blir det hemgång..
På vägen hem upptäcker jag att frambeläggen är slut
f*n! Kollade ju de under fredagen och det var ju en del kvar.. Trodde att de skulle räcka längre än så här.. Men r-däcken kanske var den stora boven i dramat? Så här mycket har inte Greenstuff-beläggen slitits tidigare..
Kör jävligt försiktigt hem, äter älgburgare på riksväg 26 någon mil efter Kristinehamn. Väl hemma hos föräldrarna där bilen skulle få vila några dagar tänker jag att det är lika gärna kan byta beläggen.
Självklart har jag ingen stor polygrip

Åker iväg till OKQ8 och lånar en rörtång. Jäkligt snällt
Går in och äter lite käk och skriver det här förbannat långa inlägget... Nu ska jag f*n hem och duscha, klappa katten och lägga mig..
Tack så jättemycket Björn&Closet&Co för en udnerbar helg

Man känner sig hedrad över att ha så fina vänner
Det var min helg, hur var din?