Demontering, radio, 407SW?

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Post Reply
JalleS

Demontering, radio, 407SW?

Post by JalleS »

Hej!

Hur demonterar jag standardradion i 407SW? Jag antar att jag skruvar i de två små hål som syns i fronten men vilken skruv?

Jag har ett svagt minne att det är TX10 som gäller men skulle vilja få det bekräftat eftersom min TX10 skruvmejsel inte passar.

--jalle
Mando

Post by Mando »

om det är som 307 så sitter det 2 hål på varsin sida och man stoppar in typp nått jätte smalt på alla 4 hål sen drar du bara ut den.
Bilar jag har haft.
106 Xsi-92 Såld, Seat Cordoba-04 Såld, Seat Leon Fr-07 Såld, Seat Leon Cupra-08 Skrot
Ford StreetKa-05 Såld,Saab 9-5 Sc-00 Såld

Bilar jag har.
Seat leon Fr tdi-10
Saab 9-3 Sc-07
Richard Gustavsson

Post by Richard Gustavsson »

Lite sent kanske men det e torx10 den sitter med-
Kör 306 GTi på kvällarna, när jag inte skruvar Blå Ascona
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
9070

Jag vill veta mer

Post by 9070 »

Tja JalleS

Skulle vilja veta mer om ditt projekt. Skall du sätta i ett annat system eller? Jag har haft funderingar på att sätta in en stereo med flip front men jag vet ej hur jag skall gå till väga. Det sitter ju en massa andra knappar på raden nedanför stereon som tillhör stereon, men jag hoppas få lite mer info från dig.

Lycka till
9070

Hur går det här då??

Post by 9070 »

Hej igen.

Hur går det med bygget? Undrar hur man skall göra med alla knapparna som sitter till vänster om stereon (DARK, CLIM, AUDIO m m). Vill ju behålla dessa på något sätt. Berätta gärna hur det går

Ha det gott
JalleS

Post by JalleS »

Sorry... Jag missade att du hade ställt en fråga till mig (jag är ganska sällan i forumet just nu)

Mitt projekt gick åt skogen. Tanken var helt enkelt att installera Blaupunkts IPOD interface men det är inte kompatibelt med fabrikradion. Nu väntar jag bara på att Pixmania ska returnera mina pengar. De borde förhoppningsvis komma snart...

Men jag fick loss bilstereon. Det var inte så svårt med rätt torxbit.

--Jalle
Post Reply