Merkur-grill

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Post Reply
Flavor!

Merkur-grill

Post by Flavor! »

Precis köpt en beg. Merkur-grill.
Det som stör mig lite är att infasningen på motorhuven syns så tydligt nu, fick inte med någon bit att sätta dit och han som köpte den ny fick inte med någon när han köpte den från Realcar. Nån som har nåt tips på å lösa det lite smidigt?

Sen det andra e att "ribban" som går under motorhuvsslutet buktar nedåt...dvs det blir ett glapp mellan motorhuven och grillen...funderar lite på vad man kan göra åt det, förslag välkomnas mer än gärna
Image
PelleW
Senior

Re: Merkur-grill

Post by PelleW »

FlavorOfTheWeek wrote:Sen det andra e att "ribban" som går under motorhuvsslutet buktar nedåt...dvs det blir ett glapp mellan motorhuven och grillen...funderar lite på vad man kan göra åt det, förslag välkomnas mer än gärna

Kommer den att synas när man stänger huven? Man kanske kan sätta nätet över den delen eller så får du helt enkelt såga bort den.
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
Flavor!

Re: Merkur-grill

Post by Flavor! »

PelleW wrote:
FlavorOfTheWeek wrote:Sen det andra e att "ribban" som går under motorhuvsslutet buktar nedåt...dvs det blir ett glapp mellan motorhuven och grillen...funderar lite på vad man kan göra åt det, förslag välkomnas mer än gärna

Kommer den att synas när man stänger huven? Man kanske kan sätta nätet över den delen eller så får du helt enkelt såga bort den.

ja det kommer synas, om jag liksom inte borrar hål där de där plastplupparna ska sitta å på så sätt "dra" upp den, det kan funka.
jag tycker inte den ser ut som på denna bilden

http://www.merkur-tuning.de/peugeot/ima ... /p_q_1.jpg

för där finns ju liksom ingen "ribba" precis under motorhuven.
sågar jag bort den försvinner den delen som sitter runt själva fästet för huvlåset, men det kanske inte har någon betydelse?
Image
Flavor!

Post by Flavor! »

nu har jag sågat i den, blev såhär:

http://i44.photobucket.com/albums/f47/f ... 090038.jpg

kommer lacka den snart å sen i med alunät, kommer bli skitbra :D

edit: ska se om lackeraren har möjlighet att "plasta" igen där det blev en liten urgröpning efter sågningen
Image
PelleW
Senior

Post by PelleW »

Blir nog bra när han har lagt igen hålen.
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
Flavor!

Post by Flavor! »

notera att det står en Peugeot salt/pepparkvarn på bordet :lol: 8)
Image
Post Reply