Antipollution, igen
Antipollution, igen
Har 406 2,0 HDI -01
får felmeddelande om antipollution faliure, text samt lampa. har haft bilen inne på verksatad två ggr på 3 mån, de hittar inte felet. bilden tappar kraft och gör typ 0-100 på 1 kvart!!! allra värst när vi har släp på. Vad göra???? vad är felet??????
verkar som om antipollution är ett samlingsnamn för diverse fel, eller är jag galen ?
får felmeddelande om antipollution faliure, text samt lampa. har haft bilen inne på verksatad två ggr på 3 mån, de hittar inte felet. bilden tappar kraft och gör typ 0-100 på 1 kvart!!! allra värst när vi har släp på. Vad göra???? vad är felet??????
verkar som om antipollution är ett samlingsnamn för diverse fel, eller är jag galen ?
Last edited by frågvis on Fri May 12, 2006 14:49, edited 1 time in total.
Det underlättar om du skriver vad du har för bil också, Peugeot har mer än 1 modell i programmet 
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
http://www.peugeot-sport-club.com/forum/viewtopic.php?t=41926&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=laddtryck+hdi
Har inte en aning om vad felet kan vara men det står ju lite om tryckgivare och sånt i tråden, kan kanske vara nåt sånt? (Mr Andersson på sida 2)
Har inte en aning om vad felet kan vara men det står ju lite om tryckgivare och sånt i tråden, kan kanske vara nåt sånt? (Mr Andersson på sida 2)
På min 406 V6a var det tändspolarna som var kass (3 av dom), fick samma felmeddelande och bilen gick som sagt inte direkt fort...
Har för lite koll om det relevant i ditt fall, men tänkte dela med mig av erfarenheten iaf!
Har för lite koll om det relevant i ditt fall, men tänkte dela med mig av erfarenheten iaf!
Men men, jag kan ha fel
*Peugeot 406 V6 -01*
*Peugeot 405 Mi16 -91 (till salu)*
Dan Jönsson - Peugeot Sport Club | CREW Ordförande
*Peugeot 406 V6 -01*
*Peugeot 405 Mi16 -91 (till salu)*
Dan Jönsson - Peugeot Sport Club | CREW Ordförande
antipoll
Tack alla för tipsen, men problemet kvarstår.
tryckgivarna bytta utan resultat. bytte luftfilter och bilen gick kanon med släp, i 3mil..... sedan samma visa
pellen i botten och den gör knappt 80 och seeeegt.
knepigt att verkstan inte hittar felen när de kopplar upp den och felsöker. (2 ggr)
hoppas bara att någon annan lyckats och kan tipsa!!
tryckgivarna bytta utan resultat. bytte luftfilter och bilen gick kanon med släp, i 3mil..... sedan samma visa
knepigt att verkstan inte hittar felen när de kopplar upp den och felsöker. (2 ggr)
hoppas bara att någon annan lyckats och kan tipsa!!
jag har samma problem på min 2,2 sport.
har haft problemet med den sen jag startade upp henne strax efter påsk.
pratade med en kille om vad det kan vara för problem, då de hade samma problem på sin 2,0
det visade sig att styrenheten fick för sig att det var obalans mellan kammen och vevaxeln, (får sina signaler via magneter) boven i dramat visade sig vara att de har fått en 3G-mast ca 1,5 km ifrån där de bor... jag har samma sak där jag hade min bil i vintras...
verkstaden nollade boxen och raderade felkoden, nu funkar den som den ska igen...
Och jag lämnar in henne (lady) i veckan för felsökning, återkommer i ärendet...
har haft problemet med den sen jag startade upp henne strax efter påsk.
pratade med en kille om vad det kan vara för problem, då de hade samma problem på sin 2,0
det visade sig att styrenheten fick för sig att det var obalans mellan kammen och vevaxeln, (får sina signaler via magneter) boven i dramat visade sig vara att de har fått en 3G-mast ca 1,5 km ifrån där de bor... jag har samma sak där jag hade min bil i vintras...
verkstaden nollade boxen och raderade felkoden, nu funkar den som den ska igen...
Och jag lämnar in henne (lady) i veckan för felsökning, återkommer i ärendet...
Äger:
*406 SS -02 "Lady"
I Garaget:
*projekt 2012"Babe"
*Nissan Stagea "Skyline Kombi" RSfour
*dremel multi
Christian Olsén - Peugeot Sport Club | CREW Träffansvarig
Utsedd till klubbens starkaste person!
Psc Medlem #906
Filmstjärnan
*406 SS -02 "Lady"
I Garaget:
*projekt 2012"Babe"
*Nissan Stagea "Skyline Kombi" RSfour
*dremel multi
Christian Olsén - Peugeot Sport Club | CREW Träffansvarig
Utsedd till klubbens starkaste person!
Psc Medlem #906
Filmstjärnan
felkoder HDI
felkoder:
1111 varvtalsgivare vänster fram signal saknas/felaktig
0246 tryckomvandlare regleringsavvikelse
1519 motoroljegivare funktionsstörnig
1521 kopplingskontakt orimlig signal
dessa vad det vid den sista uppkopplingen
1111 varvtalsgivare vänster fram signal saknas/felaktig
0246 tryckomvandlare regleringsavvikelse
1519 motoroljegivare funktionsstörnig
1521 kopplingskontakt orimlig signal
dessa vad det vid den sista uppkopplingen
-
Mr Anderson
Läste du av dessa felkoder hos din peugeot verkstad??????
Jag känner liksom inte igen dom här koderna. men jag antar att siffrorna i början är p-koder och i så fall betyder 0246. Turbocharger wastegate solenoid A High.
Så vad är bytt tidigare?
Är det testat att byta magnet ventilerna?
Felkoden antyder juh att där någonstans är problemet?
Så kolla upp det jag skrivit i den länken som Claes B tipsat om
/ Pelle
Jag känner liksom inte igen dom här koderna. men jag antar att siffrorna i början är p-koder och i så fall betyder 0246. Turbocharger wastegate solenoid A High.
Så vad är bytt tidigare?
Är det testat att byta magnet ventilerna?
Felkoden antyder juh att där någonstans är problemet?
Så kolla upp det jag skrivit i den länken som Claes B tipsat om
/ Pelle