Peugeot Orginal Radio...

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Post Reply
Simon_H

Peugeot Orginal Radio...

Post by Simon_H »

Tjenare, sitter och surfar runt lite på nätet och kollar efter lite olika roliga dvd/navigation/cd/radio-enheter, hur är det med den inbyggda orginalradion (tror min heter RD3, vad jag förstått på nätet så är dom tillverkade av blaupunkt eller clarion?), om man tar bort den försvinner ju knappar och möjligheterna att styra färddator osv (antar att färddatorn är inbyggd i radio-delen).

Hur har ni andra gjort?, är det lönt att ge sig på?
Körde: BMW 320i -93, Ford Focus GHIA -99, Volvo V40 -03.
Kör: Peugeot 307cc -05
Leker med: Suzuki Samurai -89 (Offroad)
- Proud Member of SORK (Skånes Offroad Klubb)
Luuk

Post by Luuk »

Ehum... på min 206:a eller på vilken 206:a som helst så har i alla fall inte stereon något med färddatorn att göra... nu har du förvisso en 307CC men endå... har svårt att tänka mig att färddatorn har något med stereoenheten att göra... så de borde inte vara några problem att byta...
Pallbocksräser: 205 GTi Import -92
Krockad 405 MI16 -90 *Skrotad*
Körde en gång i tiden : Grå 505 Turbo -87
Lekbil: Svart 205 Gti -90 *Skrotad*
Vit Skoda Octavia RS Combi -08 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
Simon_H

Post by Simon_H »

Luuk wrote:nu har du förvisso en 307CC men endå... har svårt att tänka mig att färddatorn har något med stereoenheten att göra... så de borde inte vara några problem att byta...

Det har den, för alla inställningar, tex. av automatiskt halvljus, händelselogg, ljusstyrka på den centrala displayen längst fram, osv osv. görs med radions knappar :\

Och sånt lär ju försvinna om man byter radio då, eftersom knapparna försvinner..
dado

Post by dado »

Så är det inte på min 307 sw '04. Färddatorn styrs väl med knappen som sitter längst ut på spaken för vindrutetorkarna och knapparna som sitter på skärmens sidor.

Hur ser stereon ut (har du bild på den)?
Simon_H

Post by Simon_H »

DaDo wrote:Hur ser stereon ut (har du bild på den)?

Kommer här...

Image

Med pilknapparna till höger styr man runt i menyn för att ställa in trip-mätare, kolla fellog, med mera.
dado

Post by dado »

Det verkar som att du har RD4. Då måste du behålla RD4 inkopplad (kanske gömd i handskfacket) eller så beställer du en ny display som har egen styrenhet (ordernr: 6155Y4).

Mer att läsa på http://www.407forum.nl/~peugeotdata/data/307canradioinbouwen.htm
Simon_H

Post by Simon_H »

DaDo wrote:Det verkar som att du har RD4. Då måste du behålla RD4 inkopplad (kanske gömd i handskfacket) eller så beställer du en ny display som har egen styrenhet (ordernr: 6155Y4).

Mer att läsa på http://www.407forum.nl/~peugeotdata/data/307canradioinbouwen.htm

Attans då att man har parkeringshjälp :) då verkade det bli ännu klyddigare (läste på sidan), hur som helst så låter det inte som att det är någon barnlek direkt utan man bör låta någon akutoriserad verkstad göra det så att man inte voidar garantier och grejjer!

Tack! =)

/Simon
Alex
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Alex »

Men du har ju två DIN-uttag :) Varför inte utnyttja det tomma till en enhet som du vill ha, DVD eller en fet CD. Högtalarkablarna har iallafall inte att göra med färddatorn att göra och strömmen, remote, etc kan du ju bara sno från de andra kablarna ;) Prova bara att stoppa in handen i den lilla lådan under din huvudenhet och dra försiktigt ut den så förstår du snart vad jag menar 8)
Förresten...kom in på Herkules nu under karnelvalen och säg hej så bjussar jag på en pilsner :D
Peugeot Sport Club | Gabbagabbaheymoderator!
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205 Gti Monte Carlo-91-Turbo8
205mi16 Monte Carlo-91
308SW 1,6 Turbo-09-Grå haj
Simon_H

Post by Simon_H »

Alex . wrote:Men du har ju två DIN-uttag :) Varför inte utnyttja det tomma till en enhet som du vill ha, DVD eller en fet CD. Högtalarkablarna har iallafall inte att göra med färddatorn att göra och strömmen, remote, etc kan du ju bara sno från de andra kablarna ;) Prova bara att stoppa in handen i den lilla lådan under din huvudenhet och dra försiktigt ut den så förstår du snart vad jag menar 8)
Förresten...kom in på Herkules nu under karnelvalen och säg hej så bjussar jag på en pilsner :D

Hade nääääämnligen förälskat mig i en sånn här...

http://www.panasonic.se/servlet/PB/menu ... index.html

Men nu har jag insett att.. 1. Fronten inte är löstagbar, 2. jag måste ha kvar puggeradion, 3. lika bra att köpa en med utfällbardisplay så att inte "folk" ska pilla så förbannat, samt att dom med utfällbardisplay börjar komma ner i vettiga priser, medan dubbel-din från Panasonic/Kenwood går lös på 13-14 lök.

Om jag har vägarna förbi Herkules på karnevalen så lovar jag titta in.. :)

//Simon
Post Reply