Montering av hunterkjolar till 206an, förslag önskas

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Post Reply
GRÄVMASKIN

Montering av hunterkjolar till 206an, förslag önskas

Post by GRÄVMASKIN »

Tjenare!

Jag undrar ifall det finns nån här som har monterat några hunterkjolar
på sin 206:a.

Funderar på hur man bäst fäster dom utan att förstöra för mkt av lacken ifall man skulle vilja ta bort dem o återställa bilen till orginalskicket ifall man skulle sälja den iframtiden.

Att fylla bakpartiet som skall gå upp på sidan av bilen med spackel o sedan fästa med typ stark dubbelhäftande tejp är det förslaget som verkar vettigast just nu. Problemet är jag vet inte hur man spacklar lr nån som kan göra det åt mig. Förslag på andra alternativ lr nån som kan spackla i närheten av linköping? ;)

Så här ser kjolen ut(lånat en bild ifrån scstyling)
http://www.scstyling.com/images/AutoR/206-cc-progi.jpg

Tacksam för all hjälp jag kan få

Mvh GRÄVMASKINEN
2 fel blir 1 rätt
Sammy

Post by Sammy »

jag utgår ifrån att det är sidokjolar du syftar på?

Dubbelhäftande tjep kommer nog garanterat släppa. Ibland släpper lim som PL400 så jat tror knappast att detkommer hålla det på plats. Ska du ha dem så är det nog lika bra att göra det riktigt. Sen får du bryta sönder kjolarna när det är dax för försäljning och lacka om tröskellådan :? :wink:
9-3 AERO Maptun Steg 2
GRÄVMASKIN

Post by GRÄVMASKIN »

blir att lämna in sidokjolarna till nån som kan göra det på bästa möjliga sett, gör jag det själv så blir det garanterat skador på lacken ;(... Men fronten o bakspoilern åker på nu på söndag kväll iaf, ser nog lite konstigt ut innan sidokjolarna sitter på men det kan man nog leva med ett par dagar :)
2 fel blir 1 rätt
Post Reply