Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
Fnatte wrote:Njä, men du måste du bygga om betydligt mer. det blir ju inte samma grej som med ett vanligt länkage lixom...
Skillnaden är att man får ändra i själva spakstället istället, på dom bilar jag rotat med som har vajrar har det inte sett särskilt svårt ut iaf. Det finns ju 2 armar på spakstället, det gäller ju bara att ändra utväxlingen på dom.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Fnatte wrote:Njä, men du måste du bygga om betydligt mer. det blir ju inte samma grej som med ett vanligt länkage lixom...
Skillnaden är att man får ändra i själva spakstället istället, på dom bilar jag rotat med som har vajrar har det inte sett särskilt svårt ut iaf. Det finns ju 2 armar på spakstället, det gäller ju bara att ändra utväxlingen på dom.
Verkar lite krångligt det där... Om ingen har lust att fixa allt detta gratis(Nån dum/snäll jävel finns det kanske ) så puttar jag nog fram detta projekt en bit i framtiden
Noobi fråga, vad är detta quickshift? Något som gör att man kan växla fortare?
// Krister "Logan" Johansson
Proj 205 GTI 1.9 Status: Motorn går bara på 3 cylindrar . Har en ny topp men skaknar delar.
Nytt bra ljud i bilen är installerat.
---------------------------------------------
Har du en 205a Mi16 hör av dig gärna.
kan ingen vara snäll att kompletera mektipssidan om detta med lite bilder.. Det skulle underlätta avsevärt! Vore ju görr och ha det så som förklaras med gängstång så att man kan justera lite oxå!