Pang säger det och jag har spaken i handen helt plötsligt. I ren förtvivlan drog jag allt vad jag orkade och slet loss hela wiren, och nu kommer min fråg; hur i H-vete får jag ihop allt igen?
Det verkar ju inte allt för lätt?
drugstorecowboy wrote:Skulle fylla på kylarvatten idag och räckte mig ner för att dra i spaken till huven nere vid pedalerna (på en 205a)
Pang säger det och jag har spaken i handen helt plötsligt. I ren förtvivlan drog jag allt vad jag orkade och slet loss hela wiren, och nu kommer min fråg; hur i H-vete får jag ihop allt igen?
drugstorecowboy wrote:drugstorecowboy wrote:Skulle fylla på kylarvatten idag och räckte mig ner för att dra i spaken till huven nere vid pedalerna (på en 205a)
EDIT: HUR FÅR JAG UPP HUVEN?! måste väl finnas nån gömd specialspärr? Fransoserna har väl inte enbart förlitat sig på spärren vid pedalerna? :/
M.Forsén wrote:drugstorecowboy wrote:drugstorecowboy wrote:Skulle fylla på kylarvatten idag och räckte mig ner för att dra i spaken till huven nere vid pedalerna (på en 205a)
EDIT: HUR FÅR JAG UPP HUVEN?! måste väl finnas nån gömd specialspärr? Fransoserna har väl inte enbart förlitat sig på spärren vid pedalerna? :/
Försök få bort en strålkstare och se om du kommer åt den vägen sitter med två fjädrar (men det visste du säkert)den ena kommer du åt uppifrån mellan huven o skärmen och den andra frammifrån mellan grillen o strålkastaren,dra sedan ut lycktan o se om du kan pillra på låsmekanismen.Men ser att du har en Mi16 så det är säkert Trångt,Trångt
Annars huvudnyckeln (kofot)
M.Forsén wrote:Kanske någon annan har en lösning på ditt problem,vänta ett tag till innan du brukar våld.Själva vajern är inte svår att byta bara du får upp huven.
På bilden ser du en skruv som skall hålla vajern på plats"mycket lätt att dra av den"så det krävs lite tålamod och mycket rostlösningsvätska.
drugstorecowboy wrote:M.Forsén wrote:Kanske någon annan har en lösning på ditt problem,vänta ett tag till innan du brukar våld.Själva vajern är inte svår att byta bara du får upp huven.
På bilden ser du en skruv som skall hålla vajern på plats"mycket lätt att dra av den"så det krävs lite tålamod och mycket rostlösningsvätska.
hehe, drog nyss av den skruven
jaja, har gjort en någorlunda bra lösning nu iaf
Alvin wrote:Det går faktiskt att nå huvöppningsmekanismen underifrån bilen om du har långa armar. Det är lite trångt, men det går.
Gjorde samma grej i helgen...