Lite frågor angående ljud i en 406a
Lite frågor angående ljud i en 406a
Har nu bestämt mig för uppgradera stereon i min 406a, dels för att radiomottagningen har blivit under all kritik. Detta trots byte av både antenn och kabel.
Sen vore det även trevligt med lite bättre ljud samt mp3. Får bra priser på ONOFF så tänkte köpa mig denna:
http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf ... oBilstereo
Problemet är ju att när man plockar bort original-stereon så blir det ju ett ganska fult hål. Har orginalbandaren.
Finns det en ram man kan köpa så att detta blir snyggt?
Har redan ett par MDS 6*9or ibak som låter grymt bra.
Funderar nu på ifall dessa passar i dörrarna på min 416a av 96års modell.
http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf ... oHogtalare
Känns som att dom är för små, har inte plockat bort och mätt än.
Sen sista frågan är det svårt att byta ut dom främre som sitter framme vid rutan. Eller det kanske inte är värt allt besvär?
Sen vore det även trevligt med lite bättre ljud samt mp3. Får bra priser på ONOFF så tänkte köpa mig denna:
http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf ... oBilstereo
Problemet är ju att när man plockar bort original-stereon så blir det ju ett ganska fult hål. Har orginalbandaren.
Finns det en ram man kan köpa så att detta blir snyggt?
Har redan ett par MDS 6*9or ibak som låter grymt bra.
Funderar nu på ifall dessa passar i dörrarna på min 416a av 96års modell.
http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf ... oHogtalare
Känns som att dom är för små, har inte plockat bort och mätt än.
Sen sista frågan är det svårt att byta ut dom främre som sitter framme vid rutan. Eller det kanske inte är värt allt besvär?
köpa ljud från onoff
tror inte du kommer få något bra ljud ur dem framhögtalarna... peter igelhammar köpte nyss nytt, tyckte det lät bra. fråga han vart han köpte det och hur mycket han gav.
tror inte du kommer få något bra ljud ur dem framhögtalarna... peter igelhammar köpte nyss nytt, tyckte det lät bra. fråga han vart han köpte det och hur mycket han gav.
<b> <u>
[Kör] Audi A4 1.8t </u>
[renovering] Sunbeam Alpine -66
[renovering] 205 cti -89
[kört] Mitsubishi evo IV
[kört] 205 gti16-91
[kört] 106 Rallye-97
[kört] 205 gti-88
[Kör] Audi A4 1.8t </u>
[renovering] Sunbeam Alpine -66
[renovering] 205 cti -89
[kört] Mitsubishi evo IV
[kört] 205 gti16-91
[kört] 106 Rallye-97
[kört] 205 gti-88
Re: Lite frågor angående ljud i en 406a
zaphod wrote:Sen sista frågan är det svårt att byta ut dom främre som sitter framme vid rutan. Eller det kanske inte är värt allt besvär?
Klart att det är värt besväret! Ljudet ska komma framifrån!
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
gargamel wrote:köpa ljud från onoff
Hehe tror du inte på det, har lite dåligt med cash. Känner en där samt att jag kan dela upp betalningen med Onoff-kort va väl mest därför.
Men den JVC stereon kan väl knappast va helt kasst?
Någon som har en aning om hur man kommer åt dom främre, är det att montera ner hela panelen som gäller?
hej, antar att det är diskanterana som skall bort, då tar du bara en mejsel (platt) och bänder lite försiktigt i ena hörnet, så kommer den tillslut som en död hät, när du ändå är på där och pillar, montera i ett riktigt filter till diskanterna... det är inte värt att snåla på framsystemet...
kör själv med focal 156 K2 Power... samt ett steg på 2x 200 W för att driva fram...är grymt nöjd med det...
kör själv med focal 156 K2 Power... samt ett steg på 2x 200 W för att driva fram...är grymt nöjd med det...
Äger:
*406 SS -02 "Lady"
I Garaget:
*projekt 2012"Babe"
*Nissan Stagea "Skyline Kombi" RSfour
*dremel multi
Christian Olsén - Peugeot Sport Club | CREW Träffansvarig
Utsedd till klubbens starkaste person!
Psc Medlem #906
Filmstjärnan
*406 SS -02 "Lady"
I Garaget:
*projekt 2012"Babe"
*dremel multi
Psc Medlem #906
Filmstjärnan
Panzer wrote:olsén wrote:kör själv med focal 156 K2 Power... samt ett steg på 2x 200 W för att driva fram...är grymt nöjd med det...
Vad är det för steg? Inte 200W RMS väl?
Har sett folk som har testat köra 2st DLS ultimate-steg / sida till sina framsystem för att verkligen få ut max så 2*200W RMS är inget konstigt. Framsystemet bör alltid vara prio nr. 1.
Pendlar i 306 XL 1,4 ´95
Glider i MR2 GTI ´93
Glider i MR2 GTI ´93
beta wrote:Panzer wrote:olsén wrote:kör själv med focal 156 K2 Power... samt ett steg på 2x 200 W för att driva fram...är grymt nöjd med det...
Vad är det för steg? Inte 200W RMS väl?
Har sett folk som har testat köra 2st DLS ultimate-steg / sida till sina framsystem för att verkligen få ut max så 2*200W RMS är inget konstigt. Framsystemet bör alltid vara prio nr. 1.
Anledningen till att jag frågar är för att jag tyckte det inte lät sådär jättebra i hans bil.
Robert Johansson
If it's not a rotor, it's not a motor.
PSC-medlem Nr. 1160
Halmstadsträffen 2008!
If it's not a rotor, it's not a motor.
PSC-medlem Nr. 1160
Halmstadsträffen 2008!
i verkligheten spelar det väl ca 100W rms, har intre mätt upp det, men du panzer, du lyssnade på vår-träffen va?, då var INGENTING justerat eller inspelat... nu kickar det på rätt bra... ska bara få hem mina sista saker nu så kan det bli snyggt i bilen oxå...
Äger:
*406 SS -02 "Lady"
I Garaget:
*projekt 2012"Babe"
*dremel multi
Psc Medlem #906
Filmstjärnan
*406 SS -02 "Lady"
I Garaget:
*projekt 2012"Babe"
*dremel multi
Psc Medlem #906
Filmstjärnan
Jag var inne på att bända med mejsel faktiskt, fast med min vetskap om vad som brukar hända när jag ”bänder” i saker så vågade jag inte riktigt.
Men frågan är då vad ni rekommenderar för framsystem, både till dörrarna och framme vid rutan.
Tror inte jag behöver steg och liknande, stereon är en Sony på 4*45w, ljudet i bak består av 2 stycken 6*9 MDS classic (billigaste varianten).
Behöver inget dunk men uppskattar bra ljud.
Ljud på ONOFF skippade jag, fick tag i en Sony stereo från en kompis billigt.
Så frågan är fortfarande vilka mått som passar i dörrarna och gärna förslag på ett vettigt par under 500kr
Det samma när det gäller diskanterna i fram. En fråga är även om jag på något sätt kan koppla in höj/sänk reglaget i ratten till Sony stereon antar att
det är omöjligt men ifall.
Men frågan är då vad ni rekommenderar för framsystem, både till dörrarna och framme vid rutan.
Tror inte jag behöver steg och liknande, stereon är en Sony på 4*45w, ljudet i bak består av 2 stycken 6*9 MDS classic (billigaste varianten).
Behöver inget dunk men uppskattar bra ljud.
Ljud på ONOFF skippade jag, fick tag i en Sony stereo från en kompis billigt.
Så frågan är fortfarande vilka mått som passar i dörrarna och gärna förslag på ett vettigt par under 500kr
Det samma när det gäller diskanterna i fram. En fråga är även om jag på något sätt kan koppla in höj/sänk reglaget i ratten till Sony stereon antar att
det är omöjligt men ifall.