Den går som en klocka tills den i bland inte vill starta utan(vad jag tror) surar ner sig.
Den bara går på startmotorn och får man igång den går den väldigt tungt i början och ryker mycket o luktar illa.
När den blir så där att den inte kan starta så kan man dra igång den och det svarar direkt.
SÅ....VAD ÄR FELET? NÅN?
ha de kanon
mvh lundborg
Last edited by LUNDBORG on Fri Jun 30, 2006 22:32, edited 1 time in total.
Det finns en tempgivare för kylvätskan, men om bilen surar när den är kall lär det ju inte vara den som är problemet.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Decimal wrote:kanske ger signal att det är 30 minus ute och mosar på fett mycket soppa
Mvh
mycket möjligt....frågan är vart den sitter och hur man testar den...nån?
är ju sånt där halvinsprut som man fattar nada av....kanske är nått i de som spökar? frågan är bara vad och hur man gör
Last edited by LUNDBORG on Fri Jun 30, 2006 22:31, edited 1 time in total.
Decimal wrote:kanske ger signal att det är 30 minus ute och mosar på fett mycket soppa
Mvh
Dom funkar inte så, inte med typ 1 grads intervall. Tror det är totalt 3 lägen den talar om för datorn. Typ under 3 grader, sen upp till 80 och sen däröver.
Tänk på att det är en bil från 80-talet.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Mvh
mycket möjligt....från är vart den sitter och hur man testar den...nån? är ju sånt där halvinsprut som man fattar nada av....kanske är nått i de som spökar? frågan är bara vad och hur man gör
Det heter Monopoint.
Jag har nog dokumentation till BX14 med samma motor, ska se om jag kan skicka nåt.
Edit: Junior förresten? Vad är det för motor nu igen?
Mvh
mycket möjligt....från är vart den sitter och hur man testar den...nån? är ju sånt där halvinsprut som man fattar nada av....kanske är nått i de som spökar? frågan är bara vad och hur man gör
Det heter Monopoint.
Jag har nog dokumentation till BX14 med samma motor, ska se om jag kan skicka nåt.
Edit: Junior förresten? Vad är det för motor nu igen?
vet inte va det är för motor men är 60 hästar i alla fall..
på modellinfo här på klubben står det
motortyp: TU3CP
bränsle system : Solex 34TB1A
om det kan va till nå hjälp?
edit: har inga papper på bilen heller efter som den inte är min...och bilen står hos bror min..
Den motorn har faktiskt förgasare, dock med vissa elektroniska funktioner.
Då är arbetet nog på det gamla hederliga viset.
Ta bort förgasaren, ta isär allt och rengör noga med tryckluft osv. Smörj och kontrollera så att eventuell automatchoke funkar som den ska.
Kolla också alla elektriska anlutningar noga, så de har bra kontakt osv.
Alternativt hämta en annan förgasare på skroten.
Ett annat alternativ är att ställa frågan på citroenakuten, kunskapen om den modellen är nog rätt begränsad på detta forumet eftersom 99% kör 205 GTi
Den motorn du har sitter i Citroën AX 14 TRS.
TheDagger wrote:Den motorn har faktiskt förgasare, dock med vissa elektroniska funktioner.
Då är arbetet nog på det gamla hederliga viset. Ta bort förgasaren, ta isär allt och rengör noga med tryckluft osv. Smörj och kontrollera så att eventuell automatchoke funkar som den ska. Kolla också alla elektriska anlutningar noga, så de har bra kontakt osv.
Alternativt hämta en annan förgasare på skroten.
ibland hatar man gamla bilar blir nog till att satsa på att köpa en på skroten och prova i så fall...
hoppas bara att problemet löses efter de..
är så svårt att veta vad som är fel då den går bra i kanske en vecka för att sen missa starten lite och då är det omöjligt att starta igen..
TheDagger wrote:Ett annat alternativ är att ställa frågan på citroenakuten, kunskapen om den modellen är nog rätt begränsad på detta forumet eftersom 99% kör 205 GTi
Den motorn du har sitter i Citroën AX 14 TRS.
aa får ta och fråga där sen då...sidan verkar ligga nere just nu