jag tror det är lättare med bara AC. (alltså inte automatisk temperatur reglering).
Då är det bara att sätta dit AC-knappen på panelen förstås, som oftast redan är förberedd (bara att knäcka bort knappen) och behöver inte byta till ACC panel.
När jag ville efterinstallera AC till min 850 för ca. 6år sen så sa dom flesta firmorna nej (bara service) ingen eftermontering. men när jag fick tag på en firma så ville dom ha 25.000:-
jag kunde inte förså varför, men nu när jag jobbar med det så vet jag det nu !
Jag monterar AC i fabriksnya toyota bilar som yaris,yaris verso,hiace,rav4,avensis verso och corolla.
Där jag även utbildar folk på det.
Vi monterar endast AC och ingen ACC, där det är nog större skillnad än man tror.
Vissa bilar är förberedda till AC, vissa inte !
Men det är otroligt avancerat och även med manual så är det så gott som omöjligt att klara det själv utan hjälp. (jag hadde 2 belgare, 2 finnar och 1 engelsman, som utbildade mig på nya yarisen. och tog oss ändå 2 månader att komma igång. nu går det dock som smör).
vi knäckte olika saker och hadde otroligt stort problem med fläktpaketet att få den att passa.(millimeter precition)
så jag hadde inte rekomenderat att du ger dig på det själv (dock det är säkert inte omöjligt).
Det är bara att bita i det sura äpplet och låta det vara.
kör med
TD(tvärdrag)

mitshubishi 3000gt vr4 -92 = såld, mazda mx3 V6 -92 = såld, volvo 850GLT -92 = såld,
peugeot 307CC -04 = såld, ford puma -98 = såld, volvo v40 T4 -99 = såld,
toyota corolla -98 = krockad,såld, toyota corolla G6 -99 = i trafik
http://www.garaget.org/mypage/index.php?user=35252