Min ratt vibrerar som f-n mest från ca 90 till 120km/h, durrar riktigt ordentligt i den, allt löst i bilen skakar oxå. tycker det låter mer/mindre då jag svänger åt olika håll. Trodde först det var obalanserade hjul men tror nu att det är hjullagren fram. Vad tror ni om detta? Kan det vara lagren som e dåliga?
Låter det en jävla massa så är det antagligen ett lager, men lager brukar inte vibrera i nån större utsträckning.
Om ljudet kommer av vibrationerna, resonans osv., så kan det ju lika gärna vara obalans i däcken eller anliggande bromsar/skeva skivor.
308 1,6 HDi -10
Claes Börjesson #496
Hjälper det inte med däckbalansering så är nästa steg drivknutarna.
Tänk på att vissa däck/fälgar kan vara omöjliga att balansera, jag har varit med om det förr. Så för att va på den säkra sidan så låna några andra däck eller prova med vinterdäcken eller nåt sådant.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
jag har samma vibrationer i bilen. va inne och balansera båda framhjulen med det vart inte bättre. men efter att jag testade men ett par andra sommarhjul så försvann det. dem på verkstan sa att dem inte kunde föstå varför det blev så för att enligt dem var hjulen raka och fina. så det kan kanske vara som du säjer. fast har du obalans i ett hjul så låter det inte konstigt. det skakar bara.