Längre hjulbultar till CHALLENGER -fälgar

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Post Reply
qvanis

Längre hjulbultar till CHALLENGER -fälgar

Post by qvanis »

Hallå!

Har fått problem här... Tänkte spaca ut hjulen 10mm fram och 15mm bak. (pga att hjulen ska sitta på en Partner ET problem) Såg med förvåning att CHALLENGER fälgarna inte har koniska bultar. Var får jag tag på längre bult med platt skalle? Eller är enda utvägen att köra med ett konings-verktyg i fälgarna? Tacksam för hjälp...
Mando

Post by Mando »

På vilken bildels butik säljer dom Hcj mekonomen meca biltema? etc etc bara gå in och fråga.
Bilar jag har haft.
106 Xsi-92 Såld, Seat Cordoba-04 Såld, Seat Leon Fr-07 Såld, Seat Leon Cupra-08 Skrot
Ford StreetKa-05 Såld,Saab 9-5 Sc-00 Såld

Bilar jag har.
Seat leon Fr tdi-10
Saab 9-3 Sc-07
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

Mando wrote:På vilken bildels butik säljer dom Hcj mekonomen meca biltema? etc etc bara gå in och fråga.

Så enkelt är det inte att få tag på bultar med platt skalle, i synnerhet extra långa.
Däckfirmor brukar kunna ordna det mesta, men det finns risk att även dom går bet på detta.
Jag skulle nog övervägt modifiering av fälgen faktiskt.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
lumpan

Post by lumpan »

Dum fråga kanske, men är det samma bultar (original lr så) på Partner vs Mi16 eller så? Annars kanske du kan ta från en annan Peugeot-modell
Erik Lundberg
Falun

T16-94
Mi16-92

Nej, låt tjejen styra dig. Och bli inte för upprörd över att du inte hittar hålet!! Vi är bra på annat, fickparkering t.ex.
Fredrik Pettersson

Post by Fredrik Pettersson »

Det går med vanliga bultar om man vill. . .
Grabbar med smak, kör bil med flak!
qvanis

Post by qvanis »

lumpan wrote:Dum fråga kanske, men är det samma bultar (original lr så) på Partner vs Mi16 eller så? Annars kanske du kan ta från en annan Peugeot-modell

Jag hade ju kunnat ev ta bultar som är till Challinger -fälgarna, men i och med att jag spacat ut hjulen så är dom för korta. Typiskt att Fransmännen tvunget ska ha udda saker i förhållande till allt annat. Men jag ska nog fixa en orginalbult till Challinger fälgen och svarva om de långa bultarna jag har. Hoppas detta går...
qvanis

Post by qvanis »

Fixade en orginal bult och det kommer inte att gå å svarva om de bultarna jag har...

Får bli koningsverktyg i bulthålen på fälgarna. Någon som har tips och erfarenhet?
olsén
Crew
Crew

Post by olsén »

hör av dig till MH styling , gbg, jag kopte bultar till min 205:a när jag breddade den, kostade 32kr/st - ev. rabatt man lätt tjötar till sig, de beställde hem 65 mm långa med platt skalle... ge dem bara rädd dim så löste dom det... beställs från tyskland tar ca 1 vecka så har du dom hemma...

www.mhstyling.se
Äger:
*406 SS -02 "Lady"

I Garaget:
*projekt 2012"Babe"
*Nissan Stagea "Skyline Kombi" RSfour
*dremel multi

Christian Olsén - Peugeot Sport Club | CREW Träffansvarig
Utsedd till klubbens starkaste person!
Psc Medlem #906
Filmstjärnan
qvanis

Post by qvanis »

Tackar! Ska kolla detta imorgon, men räcker det att de är platt skalle? Måste det inte vara något som styr (konan)?
PelleW
Senior

Post by PelleW »

Kolla med Specialfälgar annars. Där beställde jag mina speciella (!) skruvar.
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
qvanis

Post by qvanis »

PelleW wrote:Kolla med Specialfälgar annars. Där beställde jag mina speciella (!) skruvar.

Har specialfälgar mer bult än vad som finns i katalogen?
PelleW
Senior

Post by PelleW »

Ring och fråga om de har det du behöver. :)
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
qvanis

Post by qvanis »

Kan nu informera om att problemet är ur världen... Jag lurade fransmannen :lol:

Så nu sitter de Peugeot 17" Challinger fälgar på min Peugeot Partener (skåp)

Fick tag på ett koningsverktyg (60 graders försänkare) och gjorde koner i RC -fälgarna.
Försänkaren var inte gratis men det var de värt...

( vill tacka Jonas för hjälpen, tack som f_n )
Post Reply