hjälp med solfilm i gbg
hjälp med solfilm i gbg
Hej!
Någon som tonat sina rutor med solfilm som vill hjälpa mig mot betalning eller göra det själv mot betalning?? Pma isåfall!!
f*n vad det inte blir bra, när jag slått dit den så ser jag att det är massa katthår från min katt emellan...KUL!!!!!
svara snaaart...
Någon som tonat sina rutor med solfilm som vill hjälpa mig mot betalning eller göra det själv mot betalning?? Pma isåfall!!
f*n vad det inte blir bra, när jag slått dit den så ser jag att det är massa katthår från min katt emellan...KUL!!!!!
svara snaaart...
vill inte vara skadeglad, men sa ju de...
det är grymt svårt, bakrutan finns det nog ingen som är sugen på hjälpa dig med, sidorutorna är relativt lätta dock...
skruva av dem helt från bilen, lägg dem ner, skär ut och spraya ytan med Duktigt mycket sopavatten, ta bort skyddsplasten medans du sprutar sopavatten på den med, spraya även skrapan!! Får inte bli torrt innan du är klar, förstör filmen. Pressa ut det absolut värsta, så du kan finskära filmen, skär en cm in på rutan, men se till att det fortfarande är på den svartade delen av rutan så det inte syns sen. luften blir lättare att få ut då. skär även ur hålen för skruvarna, sen börjar du jobba ut luften... tar ett tag så du vet! Tålamod!
lycka till..
skruva av dem helt från bilen, lägg dem ner, skär ut och spraya ytan med Duktigt mycket sopavatten, ta bort skyddsplasten medans du sprutar sopavatten på den med, spraya även skrapan!! Får inte bli torrt innan du är klar, förstör filmen. Pressa ut det absolut värsta, så du kan finskära filmen, skär en cm in på rutan, men se till att det fortfarande är på den svartade delen av rutan så det inte syns sen. luften blir lättare att få ut då. skär även ur hålen för skruvarna, sen börjar du jobba ut luften... tar ett tag så du vet! Tålamod!
lycka till..
<b> <u>
[Kör] Audi A4 1.8t </u>
[renovering] Sunbeam Alpine -66
[renovering] 205 cti -89
[kört] Mitsubishi evo IV
[kört] 205 gti16-91
[kört] 106 Rallye-97
[kört] 205 gti-88
[Kör] Audi A4 1.8t </u>
[renovering] 205 cti -89
[kört] Mitsubishi evo IV
[kört] 205 gti16-91
[kört] 106 Rallye-97
[kört] 205 gti-88
gargamel wrote:vill inte vara skadeglad, men sa ju de...det är grymt svårt, bakrutan finns det nog ingen som är sugen på hjälpa dig med, sidorutorna är relativt lätta dock...
lycka till..
Sant, har gjort ena sidorutan, men det gick åt H-vete. Katthår emellan =)
Men man kanske skulle ta och göra sidorutorna själv och lämna in för bakrutan??
Mafghan wrote:gargamel wrote:vill inte vara skadeglad, men sa ju de...det är grymt svårt, bakrutan finns det nog ingen som är sugen på hjälpa dig med, sidorutorna är relativt lätta dock...
lycka till..
Sant, har gjort ena sidorutan, men det gick åt H-vete. Katthår emellan =)
Men man kanske skulle ta och göra sidorutorna själv och lämna in för bakrutan??
precis... eller fixa solar plexius... betalade 600kr för min bakruta, 100kr för sidorutorna, dvs tonade min bil för 700kr!
<b> <u>
[Kör] Audi A4 1.8t </u>
[renovering] 205 cti -89
[kört] Mitsubishi evo IV
[kört] 205 gti16-91
[kört] 106 Rallye-97
[kört] 205 gti-88
[Kör] Audi A4 1.8t </u>
[renovering] 205 cti -89
[kört] Mitsubishi evo IV
[kört] 205 gti16-91
[kört] 106 Rallye-97
[kört] 205 gti-88
jasså?? nu blev det hela mer intressant. Hade ju för mig att det kostade över 1500 spänn. Men det gör det alltså inte? Får se om det finns några priser på deras hemsida. Blev det bra då? Läste nåt om att det blir glapp på bakrutan? skrammel o dyl.?
Hur mörka är de? Man ser inte in på 1 meters avstånd eller? Tacksam för alla för/nackdelar du ser med ditt solar plexus och med montering å ja...ALLT:D
Så får jag ta mig en funderare:D
Hur mörka är de? Man ser inte in på 1 meters avstånd eller? Tacksam för alla för/nackdelar du ser med ditt solar plexus och med montering å ja...ALLT:D
Så får jag ta mig en funderare:D
bara bakruta kostade mig 600 inkl frakt och moms... du slipper frakt då du bor i gbg och kan hämta?
Solarplexius... ja, de är inte lika lätt att montera som jag trode, lite struligare... Ja det blir ett glapp mellan rutan och solarplexiuset, vilket kan skapa vibrationer om du har en baslåda riktad mot den, vet inte ännu då jag inte fått i min. Den är lite mer speglig än en vanlig solfilm är, men från 1 meter ser det jävligt bra ut annars.
fördelen är ju att det är betydligt lättare att montera än en film, mkt billigare och går lätt att ta bort. Ljus genomsläppet innefrån är bättre än solfilm med för den delen...
vi ska exprementera med silicon och lite annat för att se om de går att få dit den snyggare... återkommer när vi fått tummen ur annars.
Solarplexius... ja, de är inte lika lätt att montera som jag trode, lite struligare... Ja det blir ett glapp mellan rutan och solarplexiuset, vilket kan skapa vibrationer om du har en baslåda riktad mot den, vet inte ännu då jag inte fått i min. Den är lite mer speglig än en vanlig solfilm är, men från 1 meter ser det jävligt bra ut annars.
fördelen är ju att det är betydligt lättare att montera än en film, mkt billigare och går lätt att ta bort. Ljus genomsläppet innefrån är bättre än solfilm med för den delen...
vi ska exprementera med silicon och lite annat för att se om de går att få dit den snyggare... återkommer när vi fått tummen ur annars.
<b> <u>
[Kör] Audi A4 1.8t </u>
[renovering] 205 cti -89
[kört] Mitsubishi evo IV
[kört] 205 gti16-91
[kört] 106 Rallye-97
[kört] 205 gti-88
[Kör] Audi A4 1.8t </u>
[renovering] 205 cti -89
[kört] Mitsubishi evo IV
[kört] 205 gti16-91
[kört] 106 Rallye-97
[kört] 205 gti-88
Mafghan wrote:okok. Konstigt det med priset i allafal. Lägsta pris på deras hemsida är ju 750 kr. Men får ringa dom och pruta:D
EDIT: Jag bor i gbg men dom finns väl i linköping?? Ínte GBG?
031 = gbg?
<b> <u>
[Kör] Audi A4 1.8t </u>
[renovering] 205 cti -89
[kört] Mitsubishi evo IV
[kört] 205 gti16-91
[kört] 106 Rallye-97
[kört] 205 gti-88
[Kör] Audi A4 1.8t </u>
[renovering] 205 cti -89
[kört] Mitsubishi evo IV
[kört] 205 gti16-91
[kört] 106 Rallye-97
[kört] 205 gti-88
gargamel wrote:Mafghan wrote:okok. Konstigt det med priset i allafal. Lägsta pris på deras hemsida är ju 750 kr. Men får ringa dom och pruta:D
EDIT: Jag bor i gbg men dom finns väl i linköping?? Ínte GBG?
031 = gbg?
Hells yeah
Robert Johansson
If it's not a rotor, it's not a motor.
PSC-medlem Nr. 1160
Halmstadsträffen 2008!
If it's not a rotor, it's not a motor.
PSC-medlem Nr. 1160
Halmstadsträffen 2008!