Ska byta högtalarna i D-stolpen och/eller en bas i reservhjulsbaljan. Någon som har tips, erfarenheter och/eller bilder? Är inte ute efter en show-bil men skulle uppskatta lite bättre ljud.
Tänkte behålla orginal stereon och komplettera med ett slutsteg via högnivå till basen, om jag föstått rätt fungerar det inte till vanliga högtalare. Hur är iso-stegen från MDS om man vill ge lite mer kräm till de högtalarna som inte kopplas via slutsteget? Fram använder jag DLS- Classic som kanske skulle behöva lite mer skjuts!
Vad får plats i D-stolpen? Bygga om? Ska man "plasta" en låda i reservhj. eller funkar det bra med en i mdf, känns enklare med mdf.
Mvh Göran
Välljud bak i 406 kombi
Är du ute efter välljud så skulle jag rekomendera att först och främst byta huvudenheten så att du kan driva ett ordentligt steg! (har aldrig hört talas om någon som spelat välljud direkt på högnivån) mitt andra tips för väl ljud är att du väljer ett annat märke än MDS då dessa mest inriktar sig på höga fantasi-watt-antal.
Pallbocksräser: 205 GTi Import -92
Krockad 405 MI16 -90 *Skrotad*
Körde en gång i tiden : Grå 505 Turbo -87
Lekbil: Svart 205 Gti -90 *Skrotad*
Vit Skoda Octavia RS Combi -08 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
Får ursäkta... är lite trött... det jag menade är ju att du skall med en utbytt huvudenhet kunna driva steget med lågnivån och inte vara tvungen att köra ett "högnivåsteg"...
Pallbocksräser: 205 GTi Import -92
Svart 206 RC -04 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
Ok, jag berättade inte allt...
Skulle gärna ha kakan och äta den, alltså behålla orginalstereo med display, rattkontroll, integrerat i panelen mm. OCH bra ljud...
Jag har ett 2-vägs 6,5" system(DLS) monterat fram och på hyllan i garaget ligger 1st 2-kanalssteg(DLS), 1st bas(DLS) och 2st koaxialer 5,25"(DLS) sedan tidigare installationer, då detta har fungerat väldigt bra tidigare tänkte jag att jag kunde använda det igen (visserligen har jag haft annan stereo då).
Eftersom det inte finns lågnivå på stereon så tänkte jag använda mig av högnivå-adapter samt DLS-steget och koppla basen till detta. För att få lite mer effekt till framsystem och baksystem så tänkte jag om detta var ett alternativ, http://www.mds.se/?artnr=isoset .
Kostar visserligen som en ny stereo, men om jag köper ny stereo så behöver jag ju ändå adaptrar hit och dit, display rattkontroll, panel osv...
Är detta dumheter??
Skulle gärna ha kakan och äta den, alltså behålla orginalstereo med display, rattkontroll, integrerat i panelen mm. OCH bra ljud...
Jag har ett 2-vägs 6,5" system(DLS) monterat fram och på hyllan i garaget ligger 1st 2-kanalssteg(DLS), 1st bas(DLS) och 2st koaxialer 5,25"(DLS) sedan tidigare installationer, då detta har fungerat väldigt bra tidigare tänkte jag att jag kunde använda det igen (visserligen har jag haft annan stereo då).
Eftersom det inte finns lågnivå på stereon så tänkte jag använda mig av högnivå-adapter samt DLS-steget och koppla basen till detta. För att få lite mer effekt till framsystem och baksystem så tänkte jag om detta var ett alternativ, http://www.mds.se/?artnr=isoset .
Kostar visserligen som en ny stereo, men om jag köper ny stereo så behöver jag ju ändå adaptrar hit och dit, display rattkontroll, panel osv...
Är detta dumheter??
Gurraj wrote::oops: ...Ser ju själv hur dumt det här är... Kanske ska köpa ny stereo ändå. Övertala mig till det ena eller andra, någon!
http://www.mds.se/?artnr=isoset är skit så slösa inte på det. Köp ny stereo, vilken som helst så länge det är en alpine