Broms prat igen Brembo ok på 306?
-
Team_Hink_Racing
- Guldmedlem

Broms prat igen Brembo ok på 306?
Brembo oken dom små som vissa "normala" bilar har org typ som 406coupe passar dom på 306 och vilka skivor kan och ska man ha .
-
Team_Hink_Racing
- Guldmedlem

Vad jag fattat det som så ska man ha 206rc skivor till brembos ok, tydligen så kommer det att skrika en del om bromsarna men det kanske det kan vara värt. Läs mer här http://www.306gti6.com/forum/showthread ... 880&page=1
Tror att många där tycker att det är onödigt byte då bromsarna orginal är bra, speciellt med bytt bromsvätska och klossar, men sök på deras forum så får du fram en massa information.
Tror att många där tycker att det är onödigt byte då bromsarna orginal är bra, speciellt med bytt bromsvätska och klossar, men sök på deras forum så får du fram en massa information.
306 gti 99 Såld
Nu Mustang Gt
Nu Mustang Gt
Per_A wrote:Tror att många där tycker att det är onödigt byte då bromsarna orginal är bra, speciellt med bytt bromsvätska och klossar, men sök på deras forum så får du fram en massa information.
Dom oken lär ju kosta en del, så lägg pengarna på några schyssta belägg istället. Kolla Pean Sweden, dom kan ju sina grejer.
Peter J wrote:Per_A wrote:Tror att många där tycker att det är onödigt byte då bromsarna orginal är bra, speciellt med bytt bromsvätska och klossar, men sök på deras forum så får du fram en massa information.
Dom oken lär ju kosta en del, så lägg pengarna på några schyssta belägg istället. Kolla Pean Sweden, dom kan ju sina grejer.
PFC97 is the shit!
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
-
Team_Hink_Racing
- Guldmedlem

TheDagger wrote:Peter J wrote:Per_A wrote:Tror att många där tycker att det är onödigt byte då bromsarna orginal är bra, speciellt med bytt bromsvätska och klossar, men sök på deras forum så får du fram en massa information.
PFC97 is the shit!
jag har pfc belägg och ds2000 och nått mer belägg och orginal.Men 4 kolvs ok ser bättre ut och fyller compomotivena bättre
nypris på peugeot för ett ok var ca 3000kr så det är bara till att spara, men man vill ju inte köpa dom nya och sen sälja dom för halva priset till nån som har nått dom passar på.
Team_Hink_Racing wrote:TheDagger wrote:Peter J wrote:Per_A wrote:Tror att många där tycker att det är onödigt byte då bromsarna orginal är bra, speciellt med bytt bromsvätska och klossar, men sök på deras forum så får du fram en massa information.
PFC97 is the shit!
jag har pfc belägg och ds2000 och nått mer belägg och orginal.Men 4 kolvs ok ser bättre ut och fyller compomotivena bättre![]()
nypris på peugeot för ett ok var ca 3000kr så det är bara till att spara, men man vill ju inte köpa dom nya och sen sälja dom för halva priset till nån som har nått dom passar på.
Ser bättre ut ?, skall du skaffa kromade ventilkåpa och genomskinlig huv också
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
-
Team_Hink_Racing
- Guldmedlem

Klart jag ska,sen ska jag köpa m3 speglar cromade,sånt där slutrör med dioder osv osv
Skrev jag inte nyss att jag har vita compomotive(vita på svart bil), jag har faktist cup speglar(olackade i plast-mattsvart) på min 306:a och klarglas blinkers för att jag jusst tycker att det ser bättre ut,ska beställa klarglas lampor med svart reflektor/bakgrund oxå.
Bling bling är inte riktigt min grej,men man måste ju kunna får ha sin bil till det utseende man tycker ser bra ut.
Men tillbaxs till Bromsarna, 4 kolvs brembo ok med 206 180hk inte bara ser bra ut utan Måste funka bättre än orginal dels att inte är ett flytande ok och skivan blir större och själva klossen(utan att sett oken/eller klossar) måste vara större än vad det är på 306 orginal.
Skrev jag inte nyss att jag har vita compomotive(vita på svart bil), jag har faktist cup speglar(olackade i plast-mattsvart) på min 306:a och klarglas blinkers för att jag jusst tycker att det ser bättre ut,ska beställa klarglas lampor med svart reflektor/bakgrund oxå.
Bling bling är inte riktigt min grej,men man måste ju kunna får ha sin bil till det utseende man tycker ser bra ut.
Men tillbaxs till Bromsarna, 4 kolvs brembo ok med 206 180hk inte bara ser bra ut utan Måste funka bättre än orginal dels att inte är ett flytande ok och skivan blir större och själva klossen(utan att sett oken/eller klossar) måste vara större än vad det är på 306 orginal.
Team_Hink_Racing wrote:jag har pfc belägg och ds2000 och nått mer belägg och orginal.Men 4 kolvs ok ser bättre ut och fyller compomotivena bättre![]()
Kostar Brembo-oken endast 3000 st!
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
Benjamin wrote:Jag kollade med Peugeot i umeå för en tid sedan. 8000 för ett par ville de ha.
Fast det var nog med belägg om jag inte minns fel.
8000 kr för Brembo bromsok med belägg? Var det till 283 eller 305 mm skivor?
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
-
Team_Hink_Racing
- Guldmedlem

Benjamin wrote:Det kan ju tänkas att Peugeot är billigast i det här fallet då det är en standarddel.
Som exempel köpte jag mig en original bosch-del (dumpventil) från VAG häromsistens.
Kollade priset hos meca som kan ta hem varenda boschpinal som finns.
Mecas pris var dubbelt så mycket som VAG:s pris.
Det där är så lustigt. Peugeot är snuskigt dyra på vissa saker och snuskigt billiga på andra och det värsta är att man vet aldrig vilket det är förrän man kollat...
Länge leve kommunismen! Lika dåligt för alla