Laga huvudstrålkastare
Laga huvudstrålkastare
Inte helt ovanligt så har glaset lossnat från strålkastaren, nån som har provat att limma detta?
Vilket lim rekommenderas och hur bra håller det?
Vad bör man tänka på för att slippa kondens och dylikt?
Vilket lim rekommenderas och hur bra håller det?
Vad bör man tänka på för att slippa kondens och dylikt?
Länge leve kommunismen! Lika dåligt för alla 
jag tog biltemas klabb som motsvara sikaflex. funkat helbra i två år nu. kanske inte så vacker fog då jag kladda men det håller. jag putsa bara av insidan av glaset o reflektorn med glasspray... ve inte om det är rätt. kondensen får du väl ut genom att inte ha i lampan om du nu skulle få det... om vi snackar 205 nu då.
var medlem för längesen.
det var bättre förr.
"Där står Jan Stenbeck med sin nya röda oxpiska..."
det var bättre förr.
Längesen....., men på den 205GL jag ägde en gång i forntiden så hade limmet släppt lite (som det som sagt ofta gör).
Pillade å skar å bände lite tills det lossade helt.
Sedan tvättade jag bägge ytorna ordentligt och fogade ihop dem med silikon. Silikon e starkt som faen, bara man tvättar RENT först.
Dessutom är det flexibelt så risken är minimal att det spricker igen.
Pillade å skar å bände lite tills det lossade helt.
Sedan tvättade jag bägge ytorna ordentligt och fogade ihop dem med silikon. Silikon e starkt som faen, bara man tvättar RENT först.
Dessutom är det flexibelt så risken är minimal att det spricker igen.
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
robert306gti wrote:jag tog biltemas klabb som motsvara sikaflex. funkat helbra i två år nu. kanske inte så vacker fog då jag kladda men det håller. jag putsa bara av insidan av glaset o reflektorn med glasspray... ve inte om det är rätt. kondensen får du väl ut genom att inte ha i lampan om du nu skulle få det... om vi snackar 205 nu då.
Är det deras 'monteringslim'?
Arne Lindgren wrote:robert306gti wrote:jag tog biltemas klabb som motsvara sikaflex. funkat helbra i två år nu. kanske inte så vacker fog då jag kladda men det håller. jag putsa bara av insidan av glaset o reflektorn med glasspray... ve inte om det är rätt. kondensen får du väl ut genom att inte ha i lampan om du nu skulle få det... om vi snackar 205 nu då.
vet inte. det är en båt på tuben iaf. blå-vit tub
var medlem för längesen.
det var bättre förr.
det var bättre förr.
Håller med.. Kanske inte öl dock, men men..Nik wrote:
Jag har ju två prima som bara "tappat glasen"...
Hellre 600 spänn öl än strålkastare till en sunkig gammal bilfan!
-[ 205 XR -89 ]- Etanol - Skrotad
-[ 205 XR -90 ]- Bensinare - Skrotad
[Det är bättre att köra med enatnol än att världen får tomma oljehål.]
-[ 205 XR -90 ]- Bensinare - Skrotad
[Det är bättre att köra med enatnol än att världen får tomma oljehål.]
robert306gti wrote:Arne Lindgren wrote:robert306gti wrote:jag tog biltemas klabb som motsvara sikaflex. funkat helbra i två år nu. kanske inte så vacker fog då jag kladda men det håller. jag putsa bara av insidan av glaset o reflektorn med glasspray... ve inte om det är rätt. kondensen får du väl ut genom att inte ha i lampan om du nu skulle få det... om vi snackar 205 nu då.
vet inte. det är en båt på tuben iaf. blå-vit tub
Oki.. Polyuretantätning 36-4802.. Maxtemp 80+.
Testar nog deras högtempsilikon i stället då det ska användas nära motorn.