Mi16-94 tvekar
Mi16-94 tvekar
Hej,som rubriken säger så tvekar min Mi16 på lägre varv,när jag köpte bilen så hackade den på dom lägre varven,visade sig att vaccumklockorna inte fungerade,stor hjälp hade jag av mektips här inne,köpte då en beg vaccumklocka,funkade ändå inte,visade sig att vaccumventilen va dålig,köpte en ny sådan,sen funkade klockorna i alla fall 10minuter,va sen tvungen att köpa en till vaccumklocka en ny då,så klockorna funkar alltså felfritt nu,min fråga är då,varför tvekar han,känns ungefär som han småhackar och tvekar upp till 4000varv sen känns det ungefär som en turbokick,jo jag vet att jag tog i lite,
ska denna 2,0 motorn vara så,alltså halvdöd på lägre varv,kanske någon som har denna motorn känner igen detta fenomen.ska väl tillägga att den vart mycket bättre efter jag bytte klockorna,men inte helt bra alltså.
peugeot 405 Mi16-94
Jo jag har haft Mi16 alltså 1,9an förut,tyckte ändå att den gick bättre på lägre varv än vad 2,0an gör,men tycker inte att den borde typ tveka så som den gör,känns alltså lite som den småhackar,men sen från 4000varv så drar den hejdlöst utan hackningar,vore bra om någon med en Mi16-93-95 kunde bekräfta om dom nu kanske beter sig så här,tack för svaret panzer.
peugeot 405 Mi16-94
Vipah har en, tror den är från -94, jag har kört den ett par gångar och den upplevs slöare under 4000 varv än 1,9'an,, men efter 4000 varv, tycker jag nästan att den känns snabbare än 1,9'an..
Så dom skall nog vara så..
//Kiixx
Så dom skall nog vara så..
//Kiixx
Medlem # 1708..
Pugge 205 GTI -92 Monte Carlo avställt för vintern
Pugge 405 MI 16 -89 avställt för som TLC
Volvo 850 GLT -92 Till salu
Volvo 855 GLT -94 familjebil
Pugge 205 GTI -92 Monte Carlo avställt för vintern
Pugge 405 MI 16 -89 avställt för som TLC
Volvo 850 GLT -92 Till salu
Volvo 855 GLT -94 familjebil
- Din_Mentor
Mietek wrote:Din_Mentor,går din jämnt och fint genom hela registret,min tvekar inget på högre varv,men låga varv så tvekar den,hm fattar inte varför,nu har visserligen din 155hk mot mina 152hk men borde väl inte ha med det att göra tycker jag.
ni har likadan motor. siter i 306S16 osso
var medlem för längesen.
det var bättre förr.
"Där står Jan Stenbeck med sin nya röda oxpiska..."
det var bättre förr.
"Där står Jan Stenbeck med sin nya röda oxpiska..."
lumpan,har ej kollat stiften,köpte bilen för typ 1,5 månad sedan,killen jag köpte bilen av sa att han bytt stiften ganska nyligen,fast man ska väl kanske inte lita på folk nu för tiden
kanske lika bra att ta ut och kolla om dom ser fina ut,vad gäller bränslefilter så är det kanske inte så mycket att kolla på,bara att byta det antar jag.
peugeot 405 Mi16-94
Ja, förra bilen var ju samma årsmodell som du har nu och den märkte jag aldrig av några såna tendenser som du upplever.
Visst, den dokumenterade ketchupeffekten vid 4000RPM fanns där men inte att den gick dåligt eller orent på lägre varv.
T16 är faktiskt den roligaste bil jag kört måste jag säga (nu har jag inte kört så extremt mycket "häftigare" bilar men ändå).
Det är en så skön knuff från 2800RPM och upp till 5000RPM så det finns inte.
Gör så med stiften när du ändå ska ha bort dem att du låter motorn gå en längre stund på det varvtal där den går dåligt.
Vrid sen av och skruva lös ett stift. Kan ge en fingervisning om vad som är galet.
Visst, den dokumenterade ketchupeffekten vid 4000RPM fanns där men inte att den gick dåligt eller orent på lägre varv.
T16 är faktiskt den roligaste bil jag kört måste jag säga (nu har jag inte kört så extremt mycket "häftigare" bilar men ändå).
Det är en så skön knuff från 2800RPM och upp till 5000RPM så det finns inte.
Gör så med stiften när du ändå ska ha bort dem att du låter motorn gå en längre stund på det varvtal där den går dåligt.
Vrid sen av och skruva lös ett stift. Kan ge en fingervisning om vad som är galet.
- el cacique
- Klubbmedlem

Mietek wrote:Benjamin,ska kolla stiften först,ser dom fina ut så får jag byta bränslefiltret,han går himla bra från 4000varv annars,fast lite irriterande när man ska trycka på från lägre varv,ser att du har en värsting och en lite beskedligare Mi16,lever den?hur går din på lägre varv?
Hur ser det ut med rotor och lock? Tändkablage?
Om du funderar på att byta kablar säg till och jag har ett tips som kablerar om bilen för ca: 170 spänn.
Mvh "el cacique"
205 Mi16 -89 röd *Sugtrimmning* *SÅLD*
205 Mi16 Monte Carlo *SÅLD*
205 Mi16 Lemans Turbo projekt *SÅLD*
309 GTI skrotad
205 GTI Monte Carlo *SÅLD*
205 GTI 8v TURBO
Volvo S80 T6 *Familjevagnen*
205 Mi16 -89 röd *Sugtrimmning* *SÅLD*
205 Mi16 Monte Carlo *SÅLD*
205 Mi16 Lemans Turbo projekt *SÅLD*
309 GTI skrotad
205 GTI Monte Carlo *SÅLD*
205 GTI 8v TURBO
Volvo S80 T6 *Familjevagnen*
Benjamin,så du hade inga sådana problem med din,är den under renovering eller såld,lite nyfiken bara,
jadu T16 hade man inte tackat nej till,om man nu hade haft dom pengarna till en sådan,måste va ett jäkla tryck i en sån,vad gäller stiften så ska jag kolla det som du sa,fast man måste vänta lite tills den kallnar innan man tar bort stiften eller?har alltid gjort så.
Last edited by Mietek on Tue Aug 08, 2006 19:48, edited 1 time in total.
peugeot 405 Mi16-94