Neonljus, 12V, hur koppla?

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
beta

Post by beta »

Joi wrote:
Dante wrote:Jojo men syftade mest på varför man får en tändare till? Varför inte något annat användbart :)

Är inte helt säker, men köper du en ny Volvo så får du köpa till själva tändaren tror jag.

Hmm, vad var nu nicket jag tänkte på? Just det, volvo suger! :D
Pendlar i 306 XL 1,4 ´95
Glider i MR2 GTI ´93
olsén
Crew
Crew

Re: Neonljus, 12V, hur koppla?

Post by olsén »

HellGhost wrote:

Sno lite ström från stereon.

seriöst gör inte det, då kommer risken att du får en "hoppande" stereo när du krämar på att öka, dvs. strömmen räcker inte till att driva stereo OCH neon...

men lampkontakten kan du använda... och ev. adepter kan du gömma under konsollen, in med ett par strömbrytare och sen har du en shysst installation oxå...
Äger:
*406 SS -02 "Lady"

I Garaget:
*projekt 2012"Babe"
*Nissan Stagea "Skyline Kombi" RSfour
*dremel multi

Christian Olsén - Peugeot Sport Club | CREW Träffansvarig
Utsedd till klubbens starkaste person!
Psc Medlem #906
Filmstjärnan
Dante

Post by Dante »

Jag har fixat "strömtjuvar" som jag kommer skarva in mig på ciggströmen, ska driva 2st små neonrör att ha vid fötterna fram. Dessa kopplar jag till en såndär super häftig killswitch ( flygplans saken ) för on/off :D
206 GTi -01 - Såld

Toyota Supra MKIV 6spd TT -96
Högerstyrt!
HellGhost

Post by HellGhost »

Dante wrote:Jag har fixat "strömtjuvar" som jag kommer skarva in mig på ciggströmen, ska driva 2st små neonrör att ha vid fötterna fram. Dessa kopplar jag till en såndär super häftig killswitch ( flygplans saken ) för on/off :D

har för mig att det går tusen sladdar till cigguttaget. Vilken är kabeln man ska koppla in strömmen på??
I en Peugeot Klubb nära dig
Medlem nr 1074

Post by Dante »

Uhm bra fråga, det har jag inte tänkt på. Får väl mäta med nåt instrument bara :)
206 GTi -01 - Såld

Högerstyrt!
Dante

Post by Dante »

Uppar tråden lite då planerna är ändrade, först och främts har jag fortfarande inte fått mina saker från streetperformance, var nåt problem med deras leverantör.... :( Så ganska exakt 30dagar har jag väntat nu.

Sen så har Sammy övertalat mig att köpa ett undercar LED kit som jag får imorgon. :D

Till frågan, det dära kabelhålet i torpeden, vad det bakom handskfacket eller? :?
206 GTi -01 - Såld

Högerstyrt!
Post Reply