USB Vs AUX

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
matereo

Re: USB Vs AUX

Post by matereo »

FlavorOfTheWeek wrote:Det e nog inte bara jag som får huvudbry av alla ljudprodukter man kn välja mellan. Jag har 2 problem som jag skulle bli jätteglad över om någon/några hjälpte mig med (åsikter)

1. USB eller AUX på fronten, vad är egentligen bäst? behövs väl en sladd ovsett manick man pluggar in (förutom de mp3-spelare som har en sån usb kontakt direkt på sig)

2. Det finns ett komplett system på BRL med en huvudenhet: JVC KD-G722 och 2 st 6,5:or och 2 st 6*9:or för ca 3000:-. Tror ni det e nåt å ha? Jag är ingen audiofil utan vill bara kunna lyssna på mp3:or (kör vanlig bandare nu) samt ha lite tryck i högtalarna

Usb (som pa clarion( gor ju att man kan ha asmycket musik pa pytte sma Usb minnen.

Annars om man ska ha cdn nagra ar sa kanske det kommer annu kompaktare och smartare losningar da ar ju aux bast. Aux kan man ju ansluta vilken ljudkalla som helst till...
opålitlig...

You never really learn to swear until you learn to drive.
Dr. Mabuse
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Dr. Mabuse »

FlavorOfTheWeek wrote:sweet, vad tror du om högtalarna då?

Till och med min 406 SV hade bredbands-koner i papp, med minimal magnet.
Vilken (koaxial-)högtalare som helst du köper på BRL är troligen bättre än det som redan sitter i bilen.
"When the going gets tough, the Tough get DUCT-tape"

Dr. Mabuse Skeptic Friends Network - 605 SVE 3.0 -98 - Etanolkonverterad med Flexitune Sequential.

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Dr. Mabuse
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Dr. Mabuse »

Jag har hört att det finns begränsningar i vissa bilradio (dåligt programmerade?) som gör att de inte alltid klarar de största USB-minnena. Upp till 1Gb, men inte mer.

Om någon av er ska köpa stereo med USB, dubbelkolla hur stora minnen de klarar. Clas Olsson säljer 4Gig-minnen under tusenlappen... Borde räcka till närmare 50 album...
"When the going gets tough, the Tough get DUCT-tape"

Dr. Mabuse Skeptic Friends Network - 605 SVE 3.0 -98 - Etanolkonverterad med Flexitune Sequential.

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Post Reply